Negociaza-ti eficient pachetul salarial!

Data publicarii: 30-06-2008 | HR/Cariere

Inainte de a pretinde o leafa mai mare, reflecta asupra acestei decizii. Ia gandeste-te: care e ultima ta realizare majora de la slujba? Expertii in resurse umane considera ca, indiferent de motivul pentru care doresti sa ceri o renegociere a salariului, trebuie sa acorzi o atentie deosebita alegerii momentului discutiei cu superiorii. Conteaza foarte mult si modul cum vei pune problema.

"Initierea unei asemenea conversat ii este intotdeauna un proces delicat, pentru ca exista pericolul de a transmite angajatorului mesaje de genul «sunt nemultumit» sau «tu, ca angajator, nu-ti indeplinesti indatoririle fata de mine, ca angajat», mai ales daca adopti o atitudine agresiva", spune trainerul Alina Negrea, senior consultant al companiei APlus Performance din Bucuresti.

Sunt necesare argumente solide

Specialistii avertizeaza ca, daca faci parte dintre persoanele care nu sunt bine vazute in firma (de exemplu intarzii mereu la serviciu si nu faci eforturi prea mari sa-ti indeplinesti sarcinile) si mai ceri si o marire de salariu, risti in urma discutiei chiar sa-ti pierzi slujba.

"Este recomandat ca, inainte de a te duce la sef sa ceri mai multi bani, sa-ti evaluezi pregatirea, experienta si mai ales rezultatele. Si asta pentru ca in discutia cu superiorul tau ai nevoie de argumente solide, care sa justifice aceasta cerere", este de parere Mihaela Stroe, manager general al companiei Acta Nonverbal.

Pe de alta parte, momentul discutiei este foarte important. Nu este indicat sa initiezi o astfel de discutie atunci cand ai acumulat nemultumiri si esti pe punctul de a rabufni emotional. Ideal ar fi sa porti discutia la scurt timp dupa ce ai luat decizia ca ar trebui sa schimbi ceva, cu calm si fermitate.

"Este indicat sa mergi pentru aceasta problema la cel care poate sa ia o decizie. De exemplu, nu te va ajuta cu nimic o discutie cu cei de la resurse umane, daca ei nu pot schimba nimic", spune Alin Ghizasan, business coach.

Discuta mai intai cu seful direct

Este recomandat ca prima discutie pe aceasta tema sa o porti cu managerul direct, pentru ca acesta este in masura sa te sprijine, deoarece te cunoaste cel mai bine. In unele companii, urmeaza o discutie cu directorul de resurse umane, in altele cu directorul general. In functie de cultura organizationala interna, poate fi nevoie sa discuti fie cu ambii, fie doar cu unul dintre sefii mentionati anterior, fie cu niciunul. In acest ultim caz, managerul direct ar trebui sa continue demersul pe care l-ai initiat tu.

"Oricare ar fi procedurile interne este important de stiut ca discutia in sine nu poate fi o conversatie de genul: «cer - primesc». Este nevoie chiar sa prezinti un raport scris, in care sa arati care sunt performantele tale. In acest fel dovedesti ca meriti o renegociere a lefei", considera Alina Negrea.

Evenimentul Zilei

Ultimele stiri pe BankNews.ro: