Managerii, vinovati de tensiunile aparute la birou

Data publicarii: 07-08-2008 | HR/Cariere

Angajatii simt ca sefii lor esueaza in a-si duce la indeplinire sarcinile de conducatori la locul de munca, generand astfel energii negative si nesiguranta in randul subalternilor, potrivit unui studiu recent al firmei de consultanta in HR, Hay Group.

In plus, 41% din angajati cred ca managerii lor sunt incapabili sa aduca incurajari, iar 40% considera ca superiorii nu reusesc sa ii distinga pe cei care au performante de cei ineficienti. Doar 26% au spus ca managerii creeaza un mediu productiv de munca.

Aceeasi cercetare a indicat ca 35% dintre respondenti considera ca job-ul actual le solicita doar o mica parte din abilitati.

Bed Hubbard, initiatorul sondajului, spune ca cele mai de succes companii s-au dovedit cele care au stiut sa isi identifice si recompenseze performerii. In schimb, un esec in stimularea angajatilor competenti poate duce la o blazare a acestora sau la parasirea firmei.

Andreas Jensen, directorul de marketing al firmei de recrutare ClickAJob, e de parere ca printre responsabilitatile prioritare ale unui manager ar trebui sa fie si atentia acordata nevoilor angajatilor. Eficienta este data intr-o mare masura de buna relatie ierarhica si de abilitatea superiorului de a se impune armonios in fata subalternilor.

"Managerii trebuie sa stie ca retinerea angajatilor buni este o munca mai simpla si mai ieftina decat aducerea altora. De aceea, pe langa salariu si pozitie, e necesara si o aplecare spre restul nevoilor subalternilor", spune Jensen.

George Trifu