Cum ar trebui sa fie prima ta masina
Data publicarii: 10-10-2008 | AutoNu dati caii-putere "pe mana" incepatorilor, avertizeaza specialistii. Noua sau veche, prima masina trebuie sa fie usor de condus, economica si nu prea scumpa, noteaza Adevarul. Producatorii de autoturisme recomanda masinile mici si fiabile, usor de condus, construite parca special pentru cei fara prea multa experienta.
Autovehiculele din clasa mica si compacta sunt preferatele tinerilor. Vanzarile de masini mici in Romania aproape ca s-au dublat in ultimii 2-3 ani. Unii dintre incepatori, mai ales barbatii, prefera insa masinile mari si puternice.
"Eu as recomanda tuturor ca, in prima perioada dupa ce si-au luat carnetul, sa aleaga o masina cu o capacitate a motorului mai mica", spune Marius Teodorescu, proprietarul scolii de soferi Teo si fost instructor auto. O masina puternica este un pericol pentru un sofer neexperimentat, adauga acesta.
"Foarte multi parinti nu isi dau seama ca o masina scumpa inseamna multi cai-putere sub capota", mai spune Teodorescu. Elevul alege, de obicei, sa faca scoala pe o masina asemanatoare cu cea pe care urmeaza sa o conduca.
Cele mai multe cereri sunt pentru masini ponderate ca putere, precum Dacia Logan sau Chevrolet Spark. Dar sunt si tineri care aleg masini puternice.
Masina veche pentru sofer nou
Cel mai bine ar fi ca un sofer nou sa aleaga o masina second-hand, care nu presupune cheltuieli mari in caz de avariere. "Noi sfatuim elevii sa aleaga masini nu foarte scumpe, masini ale caror piese se gasesc usor la dezmembrari si care nu costa mult", spun instructorii.
Si autoturismele noi au avantaje. In cazul unui autovehicul abia iesit din fabrica, producatorul acorda, de obicei, o garantie de 2-3 ani, asa ca proaspatul sofer nu va fi nevoit sa alerge din service in service pentru a-si repara masina. In plus, pentru masinile noi se incheie polite Casco. Adica pagubele produse din neatentia proprietarului sunt acoperite de asigurare. Instructorii auto nu vad, insa, aceste avantaje.
"E bine ca un sofer sa conduca la inceput si o masina putin mai veche, pentru ca va fi nevoit sa invete si ceva mecanica - sa schimbe un cauciuc sau sa schimbe uleiul", spune Teodorescu. Asiguratorii spun ca sunt inca foarte multi soferi care nu incheie asigurari Casco. In cazul in care incepatorul loveste masina, este mai ieftin sa repare una rulata decat una noua.
Daca e noua, sa fie mica
Producatorii auto au "desenat" modele speciale pentru tinerii soferi. Indiferent de marca, acestea au mai multe caracteristici comune: sunt mici, adica usor de manevrat in oras, si presupun costuri de intretinere scazute. "Cele mai potrivite modele pentru soferii incepatori sunt cele din clasa mica sau compacta, respectiv Mazda 2 si Mazda 3.
Acestea se caracterizeaza prin manevrabilitate superioara, fiabilitate, un pret accesibil, costuri de intretinere mici si un consum redus de combustibil in traficul urban", ne-a declarat Dragos Grapinoiu, Marketing Coordinator Mazda. Masini din aceeasi clasa recomanda la randul lor reprezentantii Opel si Chevrolet.
"Modelele preferate de tineri sunt Opel Corsa, respectiv Chevrolet Spark si Aveo in 5 usi", spun acestia. Si Dacia a promovat Sandero ca fiind un model special destinat tinerilor.
Chiar de la stadiul de incepatori, barbatii si femeile au gusturi diferite in materie de masini. Ei vor o masina din clasa compactelor si se uita mai ales la performante, iar femeile opteaza pentru "buburuze" confortabile si usor de condus. Psihologii spun ca putinele femei care aleg SUV-uri fac acest lucru pentru a se simti protejate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025