Harta Verde Bucuresti - E posibila fluidizarea traficului din Capitala?

Data publicarii: 19-11-2008 | Mediu

Cu ocazia "GIS Day", 8 tineri din Bucuresti, voluntari ai proiectului Harta Verde Bucuresti, coordonati de Asociatia Culturala Goodartofnoon in parteneriat cu ESRI Romania, si-au propus sa ofere o solutie viabila la problema traficului din nordul capitalei.

Cercetarea pentru fluidizarea traficului din nordul capitalei, parte a componentei educationale a proiectului Harta Verde Bucuresti, s-a desfasurat in perioada iunie - octombrie 2008 si a avut la baza studii de teren cu rezultate masurabile. 

Integrat in Harta Verde Bucuresti, proiectul "Fluidizarea traficului in nordul capitalei", initiat de catre cei 8 tineri de la Colegiul National "Sfantul Sava", reuniti sub numele de "ESPATRULA pentru Bucuresti" demonstreaza ca vacanta de vara poate fi folosita si intr-un mod constructiv si responsabil. Obiectivul proiectului a fost acela de a oferi o alternativa la transportul cu masina prin reabilitarea si punerea in folosinta pentru transport a sinelor de tren deja existente in zonele periferice ale Bucurestiului, prin reamenajarea garilor dezafectate, prin construirea de parcari pentru masini, crearea de benzi de circulatie unice pentru autobuze si biciclete, precum si prin infiintarea unui mijloc de transport in comun care sa activeze pe aceste cai. Toate aceste solutii au fost incluse intr-o harta intocmita chiar de elevi cu sprijinul ESRI Romania, care a oferit elevilor training de specialitate in ceea ce priveste utilizarea tehnologiilor GIS (Sisteme Informatice Geografice) la realizarea hartilor. 

Propuneri de descongestionare a traficului in nordul capitalei, stabilirea si marcarea unor trasee cultural-turistice in capitala, solutii de reamenajare a parcului Izvor, de reabilitare a zonelor dezafectate din cartierul Tei, sunt proiecte propuse de elevii voluntari la Harta Verde.

"Bucurestiul a dispus intotdeauna de resurse valoroase. Trebuia doar sa existe o initiativa care sa le descopere. Era nevoie de un instrument care sa ajute comunitatile locale si autoritatile publice sa constientizeze care sunt resursele valoroase de care Bucurestiul dispune. Este nevoie de o comunicare mai eficienta intre comunitati si autoritatile locale. Unul din punctele de plecare a fost Harta Verde a Bucurestiului pentru ca in ea s-au reunit toate problemele stringente ale capitalei cu obiectivul clar de a a-si gasi rezolvarea.", a declarat Ruxandra Soare - Presedinte Goodartofnoon.

Cercetarea pentru proiectul "Fluidizarea traficului in nordul capitalei", a cuprins o monitorizare a nodurilor de acces: DN1, Pipera Tunari si Mogosoaia, in intervalul 07.00 -11.00 si 18.30-20.00. S-a urmarit, in special, lungimea cozii de masini care stau la semafor si numarul de masini care intra in oras pe durata zilei si ai caror proprietari nu sunt rezidenti in Bucuresti. Proiectul se poate implementa cu un ajutor sustinut din partea autoritatilor: Ministerul Transporturilor, CFR, Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, Primaria Capitalei precum si a celor locale: Consiliul Judetean Ilfov, Primaria Sectorului 1 si autoritatile locale din localitatile limitrofe capitalei: Mogosoaia, Chitila, Pipera, Tunari, Otopeni.

"Apreciem in mod deosebit initiativa celor de la Goodartofnoon si proiectul propus de echipa "ESPATRULA pentru Bucuresti" privind fluidizarea traficului in nordul capitalei. Vom sustine proiectul si vom continua colaborarea atat in cadrul acestui proiect cat si in proiectele viitoare ale Hartii Verzi", a declarat Stroescu Constantin, Comisar Sef - Brigada de Politie Rutiera Bucuresti.

De asemenea, proiectele celor patru echipe vor beneficia, cu ajutorul Asociatiei Goodartofnoon, de o campanie de promovare. Cei 30 de elevi care studiaza la colegiile Sfantul Sava, Mihai Viteazul si Gheorghe Lazar din capitala si la Colegiul Ion C. Bratianu din Pitesti au fost selectati dintr-un numar initial de 120 de candidati. In vederea pregatirii pentru proiectele pe care le realizeaza, au urmat cursuri GIS in vederea intocmirii de harti, cursuri de advertising si management si au participat la o scoala de vara in judetul Hunedoara, organizata de Asociatia Culturala Goodartofnoon cu tema: "Patrimoniul cultural - descopera-i valoarea!". Ei vor primi gratuit abonamente la revista "National Geographic" pe un an.

"Finalitatea tuturor acestor proiecte va fi harta, o forma de comunicare pe care toata lumea sa o poata intelege, iar ceea ce face din acest proiect, GIS DAY Harta Verde Bucuresti, un lucru foarte important, este ca hartile sunt rezultate ale unor analize spatiale efectuate in mediul GIS de catre elevi". a declarat Bogdan Cheveresan - Director Dezvoltare Proiecte ESRI Romania. 

Proiectul educational "Fluidizarea traficului in nordul capitalei!", parte integranta a proiectului Harta Verde Bucuresti, este prezentat sub egida Gis Day 2008. Harta Verde Bucuresti este parte a retelei Green Map System care s-a dezvoltat incepand cu anul 1995 si include 350 de orase din peste 40 de tari. Partenerii care sustin proiectul sunt: ESRI Romania, Vodafone, Rogalski&Grigoriu Public Relations, Avis Romania, National Geographic Romania, Aston Eco Management, Asociatia "Bate Saua sa priceapa Iapa".

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: