Topul celor mai valoroase branduri bancare din lume
Data publicarii: Astazi, 02-02-2009 | Finante-BanciAmploarea crizei financiare declansata in urma cu un an este pefect ilustrata in ultimul studiu al firmei britanice de analiza a brandurilor, Brand Finance Plc, in care diferentele fata de anul anterior sunt mai mari ca oricand. Zeci de banci prezente lungi perioade de timp in topul clasamentului, acum au disparut cu desavarsire.
Studiul, intitulat Global Banking 500 arata ca valoarea de brand a companiilor listate este cu 218,1 miliarde dolari mai mica decat in 2008, echivalentul unei scaderi de 32%, in timp ce capitalizarea de piata a scazut cu aproape 4.000 miliarde dolari sau 51% intr-un singur an de zile.
209 dintre brandurile prezente in 2008 au iesit acum complet din lista celor 500, urmare a taifunului financiar care a lovit cu putere marile economii din SUA, Europa si Asia. Printre marile banci nevoite sa paraseasca topul sunt fostii giganti Fannie Mae, Freddie Mac, Lehman Brothers, Bear Stearns, Northern Rock.
"Multe dintre bancile cu notorietate globala, cu filiale in majoritatea pietelelor dezvoltate sau in curs de dezvoltare, au sucombat in 2008. O parte din acestea a primit inainte de moarte un glont de argint tras cu generozitate de guvernele nationale", spune David Haigh, coordonatorul studiului.
Toate bancile prezente in clasament au inregistrat o semnificativa depreciere atat a valorii de brand, cat si a valorii de piata. Astfel, HSBC, banca aflata pe primul loc in lista, a pierdut 40% din valoarea de brand. Primele 10 clasate sunt urmatoarele:
- HSBC, acceasi pozitie ca si in 2008
- Bank of America, locul 3 in 2008
- Wells Fargo, locul 8 in 2008
- Santander, locul 4 in 2008
- ICBC, locul 16 in 2008
- American Express, locul 5 in 2008
- Citi, locul 2 in 2008
- BNP Paribas, locul 7 in 2008
- China Construction Bank, locul 18 in 2008
- JPMorgan, locul 6 in 2008
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial