Companiile dau cu 50% mai putini bani pe MBA-urile managerilor
Data publicarii: 21-02-2009 | HR/CariereCompaniile isi vor reduce anul acesta finantarea pentru programe de MBA oferite angajatilor cu un procentaj care va varia intre 25 si 50%, potrivit institutiilor care ofera astfel de programe pe piata romaneasca. "In general, reducerea finantarii va fi cam de 50%. Ma astept ca anul acesta pe piata de MBA sa fie cam jumatate din banii pe care ii investeau companiile in anii trecuti", a declarat pentru Business Standard Adrian Stanciu, adjunct senior lecturer of general management pentru CEU Business School, institutie care ofera programe de MBA in Romania si Ungaria.
In prezent, potrivit CEU Business School, sub 20% dintre cursanti isi finanteaza singuri programele de MBA, aproximativ 20% se bucura de o finantare completa din partea companiei, iar majoritatea sunt finantati doar partial de firma la care lucreaza. "Pe viitor, cred ca tabloul se va mentine aproximativ la fel, dar daca in trecut companiile finantau in proportie de 75% programele de MBA pentru angajati, acum vor finanta doar 50%", spune Oliver Olson, managing director of CEU Business School la Bucuresti.
Bianca Ioan, marketing director pentru Asebuss, una dintre cele mai importante institutii care ofera cursuri de EMBA pe piata romaneasca, se asteapta, de asemenea, la o reducere in procentul suportat de companii in ceea ce priveste acest gen de programe. "Companiile care acopereau in intregime costurile programului isi vor reduce procentul de finantare, fortand angajatii sa isi plateasca o parte din valoarea totala. Acolo unde finantarea din partea firmei este de doar 25-30%, ma astept ca aceasta finantare sa se mentina", spune Bianca Ioan.
Aceasta tendinta este, totusi, benefica pentru managerii interesati sa urmeze astfel de cursuri, in conditiile in care ii va ajuta sa isi mentina focusul pe program, avand in vedere ca vor contribui, intr-o mai mare masura, financiar.
Numarul persoanelor interesate sa isi finanteze complet programul de MBA va scadea, pe fondul conditiilor economice dificile. "Devine mai dificil pentru cei care isi finanteaza propriul MBA, fiind tot mai greu pentru ei sa fie optimisti in ceea ce priveste recuperarea investitiei", spune Oliver Olson. In general, companiile isi vor diminua bugetul dedicat pregatirii cu cel putin 30%, estimeaza Adrian Stanciu. Radu Panait, vicepresedinte HR pentru producatorul de bere Ursus Breweries, a declarat ca bugetul de recurtare si training pentru anul acesta va fi mai mic cu aproximativ 30% decat cel de anul trecut. Adrian Stanciu se asteapta ca solicitarile pentru programe de MBA sa continue din partea industriilor mai putin afectate de criza, cum ar fi FMCG, retail, farma si, intr-o oarecare masura, telecom.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an