Comisia Europeana a simplificat procedurile de aprobare a ajutorului de stat
Data publicarii: 29-04-2009 | InternationalComisia Europeana (CE) a anuntat, miercuri, ca a adoptat un cod al celor mai bune practici pentru ajutoarele de stat si o comunicare privind procedura simplificata in acest domeniu, pentru a asigura o mai mare transparenta si previzibilitate a procedurilor respective.
"Pachetul de masuri de simplificare in domeniul ajutoarelor de stat va fi in avantajul intreprinderilor, permitand accelerarea procedurii de adoptare a deciziilor privind ajutoarele de stat, in special prin incurajarea unei mai bune cooperari, inca de la inceput, intre statele membre si Comisie. Adoptand Codul celor mai bune practici si Comunicarea privind procedura simplificata, Comisia si-a respectat promisiunea de a moderniza si simplifica procedurile in materie de ajutoare de stat", a declarat comisarul european pentru concurenta, Neelie Kroes.
Ambele texte propun intensificarea contactelor prealabile notificarii masurilor de ajutor ale statelor membre, astfel incat eventualele dificultati sa fie abordate intr-o faza incipienta a procesului.
De asemenea, ele prevad un set de instrumente de planificare imbunatatite atat pentru cazurile complicate, cat si pentru cele simple.
Codul celor mai bune practici prezinta in detaliu modul in care ar trebui sa se desfasoare efectiv procedurile in materie de ajutoare de stat, cu accent in special pe durata, transparenta si previzibilitatea acestora si cuprinde o serie de acorduri voluntare intre Comisie si statele membre, menite sa asigure proceduri mai simple si mai previzibile in fiecare etapa a investigatiei privind ajutoarele de stat.
Procedura simplificata urmareste imbunatatirea manierei de tratare de CE a cazurilor simple, precum cele care sunt in mod evident conforme cu instrumentele orizontale existente sau cu practica decizionala consacrata a Comisiei. CE doreste sa se asigure ca ajutoarele care sunt in mod evident compatibile cu normele in domeniul concurentei sunt aprobate in termen de o luna, in conditiile in care statele membre trimit o notificare completa.
In acest sens, comunicarea include o lista cu titlu ilustrativ a masurilor de ajutor, inclusiv a anumitor ajutoare pentru IMM-uri, ajutoare de mediu, ajutoare pentru inovare si ajutoare pentru salvare si restructurare, care pot, in principiu, face obiectul unui tratament simplificat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive