Cum sa fiti eficient la locul de munca
Data publicarii: 04-05-2009 | HR/CariereRezultatele bune depind de organizarea timpului, de conditiile de lucru oferite de angajatori si de felul in care comunicati cu colegii. Daca la finalul zilei de lucru constatati ca nu ati facut mare lucru la serviciu si asta va deranjeaza, este cazul sa invatati sa fiti cat mai eficient in munca. Nu mai pierdeti vremea cu pauzele, cu discutiile sau cu navigatul pe Internet, stabiliti-va un program clar al intregii zile si incercati sa-l respectati cu fidelitate!
Cei care reusesc acest lucru se simt bine atunci cand pleaca de la serviciu, pentru ca au sentimentul datoriei implinite, si sunt si apreciati de superiori. In fond, care sef nu-si doreste un subaltern eficient? Expertii in resurse umane considera ca pentru cresterea eficientei in munca primul pas important pe care trebuie sa-l faca angajatul este sa realizeze ca timpul sau este "limitat si foarte pretios". Un alt pas esential este eliberarea de activitatile care ",mananca" timp si nu va aduc mai aproape de telul dumneavoastra.
Cereti feedback!
Ca sa nu munciti o zi intreaga si la final sa aflati de la seful dumneavoastra ca nu ati facut bine si ca, de fapt, ar fi trebuit sa procedati in cu totul alt mod, cel mai bine este sa cereti feedback. Pe parcursul zilei, mergeti la seful dumneavoastra si informati-l ce si cum ati facut la proiectul la care lucrati. Discutati permanent cu managerul, pentru a defini impreuna ce inseamna lucrul bine facut, care sunt caile de maximizare a eficientei si pe ce sprijin contati.
"Aplicarea unor principii de time management si monitorizarea progresului vor duce, fara indoiala, la cresterea eficientei", explica Viorel Apetrei, senior trainer&managing partner la compania de training si consultanta MTW Romania.
Instrumente de lucru bune
Eficienta in munca a angajatului nu depinde insa numai de acesta. Un rol important il au si instrumentele de lucru. Ileana Bartolomei, o tanara care si-a schimbat de curand jobul de redactor de la o editura la alta, spune ca la noul loc de munca are un calculator "care abia se misca" si care aproape ca-i face munca imposibila. "Eu lucram extrem de repede. I-am spus sefului meu ca daca as avea un calculator normal, nu o vechitura, ritmul meu de lucru s-ar dubla. Mi-a schimbat computerul si i-am dovedit ca aveam dreptate. In plus, eram si frustrata, pentru ca mi se parea, la finalul zilei, ca nu am facut nimic si ma tot invinovateam", povesteste tanara.
"Este evident ca eficienta activitatii unui salariat va depinde direct proportional de performanta echipamentelor cu care acesta lucreaza", subliniaza si Nevenca Doca, director executiv al departamentului de resurse umane de la Banca Transilvania.
Stres moderat
Pentru ca angajatii sa lucreze cu motoarele turate la maximum, ei trebuie sa fie sustinuti de seful direct. "Managerul sau liderul companiei are datoria sa creeze un mediu in care sa existe o presiune, rezonabila si justificata, cu obiective realiste. Absenta stresului sau un nivel ridicat al acestuia va duce la lipsa performantei si demotivarea angajatilor", spune Viorel Apetrei.
Expertii mai subliniaza ca un manager capabil va incerca sa descopere in ce conditii lucreaza mai bine un angajat si i le va pune la dispozitie. "Bineinteles, asta in masura in care stilul angajatului se potriveste cu mediul de lucru pe care vrea sa il creeze managerul", spune Marian seitan, managing director la agentia de marketing Mediapost Hit Mail.
Ce aveti de castigat
Rezultatele muncii eficiente se vad rapid. Aveti un randament mai bun, sunteti bine vazut de superiori si nu va veti afla pe lista celor ce urmeaza a fi concediati. "Practic, «beneficiarii» muncii unui angajat sunt compania, dar si angajatul, care va fi apreciat si rasplatit de aceasta", explica Nevenca Doca.
In plus, un angajat eficient face fata mult mai usor cerintelor suplimentare aparute ca urmare a preluarii sarcinilor unor fosti colegi dati afara. "Iar atunci cand se fac disponibilizari, randamentul este un criteriu foarte important", spune Marian seitan.
si Viorel Apetrei este de parere ca angajatii care isi fac treaba foarte bine, isi indeplinesc obiectivele si consuma cat mai putin din resursele limitate ale organizatiei "sunt intr-o pozitie mai buna in cazul in care se ajunge la restructurari si concedieri masive".
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor