Cum sa fiti eficient la locul de munca
Data publicarii: 04-05-2009 | HR/CariereRezultatele bune depind de organizarea timpului, de conditiile de lucru oferite de angajatori si de felul in care comunicati cu colegii. Daca la finalul zilei de lucru constatati ca nu ati facut mare lucru la serviciu si asta va deranjeaza, este cazul sa invatati sa fiti cat mai eficient in munca. Nu mai pierdeti vremea cu pauzele, cu discutiile sau cu navigatul pe Internet, stabiliti-va un program clar al intregii zile si incercati sa-l respectati cu fidelitate!
Cei care reusesc acest lucru se simt bine atunci cand pleaca de la serviciu, pentru ca au sentimentul datoriei implinite, si sunt si apreciati de superiori. In fond, care sef nu-si doreste un subaltern eficient? Expertii in resurse umane considera ca pentru cresterea eficientei in munca primul pas important pe care trebuie sa-l faca angajatul este sa realizeze ca timpul sau este "limitat si foarte pretios". Un alt pas esential este eliberarea de activitatile care ",mananca" timp si nu va aduc mai aproape de telul dumneavoastra.
Cereti feedback!
Ca sa nu munciti o zi intreaga si la final sa aflati de la seful dumneavoastra ca nu ati facut bine si ca, de fapt, ar fi trebuit sa procedati in cu totul alt mod, cel mai bine este sa cereti feedback. Pe parcursul zilei, mergeti la seful dumneavoastra si informati-l ce si cum ati facut la proiectul la care lucrati. Discutati permanent cu managerul, pentru a defini impreuna ce inseamna lucrul bine facut, care sunt caile de maximizare a eficientei si pe ce sprijin contati.
"Aplicarea unor principii de time management si monitorizarea progresului vor duce, fara indoiala, la cresterea eficientei", explica Viorel Apetrei, senior trainer&managing partner la compania de training si consultanta MTW Romania.
Instrumente de lucru bune
Eficienta in munca a angajatului nu depinde insa numai de acesta. Un rol important il au si instrumentele de lucru. Ileana Bartolomei, o tanara care si-a schimbat de curand jobul de redactor de la o editura la alta, spune ca la noul loc de munca are un calculator "care abia se misca" si care aproape ca-i face munca imposibila. "Eu lucram extrem de repede. I-am spus sefului meu ca daca as avea un calculator normal, nu o vechitura, ritmul meu de lucru s-ar dubla. Mi-a schimbat computerul si i-am dovedit ca aveam dreptate. In plus, eram si frustrata, pentru ca mi se parea, la finalul zilei, ca nu am facut nimic si ma tot invinovateam", povesteste tanara.
"Este evident ca eficienta activitatii unui salariat va depinde direct proportional de performanta echipamentelor cu care acesta lucreaza", subliniaza si Nevenca Doca, director executiv al departamentului de resurse umane de la Banca Transilvania.
Stres moderat
Pentru ca angajatii sa lucreze cu motoarele turate la maximum, ei trebuie sa fie sustinuti de seful direct. "Managerul sau liderul companiei are datoria sa creeze un mediu in care sa existe o presiune, rezonabila si justificata, cu obiective realiste. Absenta stresului sau un nivel ridicat al acestuia va duce la lipsa performantei si demotivarea angajatilor", spune Viorel Apetrei.
Expertii mai subliniaza ca un manager capabil va incerca sa descopere in ce conditii lucreaza mai bine un angajat si i le va pune la dispozitie. "Bineinteles, asta in masura in care stilul angajatului se potriveste cu mediul de lucru pe care vrea sa il creeze managerul", spune Marian seitan, managing director la agentia de marketing Mediapost Hit Mail.
Ce aveti de castigat
Rezultatele muncii eficiente se vad rapid. Aveti un randament mai bun, sunteti bine vazut de superiori si nu va veti afla pe lista celor ce urmeaza a fi concediati. "Practic, «beneficiarii» muncii unui angajat sunt compania, dar si angajatul, care va fi apreciat si rasplatit de aceasta", explica Nevenca Doca.
In plus, un angajat eficient face fata mult mai usor cerintelor suplimentare aparute ca urmare a preluarii sarcinilor unor fosti colegi dati afara. "Iar atunci cand se fac disponibilizari, randamentul este un criteriu foarte important", spune Marian seitan.
si Viorel Apetrei este de parere ca angajatii care isi fac treaba foarte bine, isi indeplinesc obiectivele si consuma cat mai putin din resursele limitate ale organizatiei "sunt intr-o pozitie mai buna in cazul in care se ajunge la restructurari si concedieri masive".
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private