50%, rata de promovabilitate a imprumuturilor Provident Financial

Data publicarii: 22-06-2009 | Finante-Banci

Multi romani  au obtinut in ultimii ani  sume de bani, este adevarat nu foarte mari, din alte surse decat de la banci, astfel ca  apelul catre o institutie financiara nebancara a devenit o practica din ce in ce mai des utilizata si in Romania.

Cu toate acestea, nu multi romani mai pot raspunde acum cerintelor unei astfel de institutii, din  moment ce si conditiile de creditare au fost inasprite in contextul crizei. ''Aproximativ jumatate din solicitarile de credit pe care le primim sunt respinse in urma analizei bonitatii potentialilor clienti. Am inregistrat si anticipam o crestere a numarului de solicitari primite, insa am acordat si vom continua sa acordam imprumuturi intr-un mod responsabil, clientilor care isi permit sa le restituie'', a declarat, pentru Curierul National, in cadrul unui interviu, Russell Johnsen, directorul general al Provident Financial Romania.

Potrivit lui Johnsen, cei care apeleaza la astfel de credite sunt in general persoane cu venituri moderate, muncitori, casieri, functionari publici, angajati ai sistemului de sanatate. Pe de alta parte, portofoliul de clienti al  Provident Financial Romania  cuprinde si manageri de companii, medici, jurnalisti sau profesori universitari. Peste 80% dintre ei au varste cuprinse intre 21 si 55 de ani si mai putin de opt la suta dintre clienti sunt pensionari. Majoritatea clientilor au venituri disponibile cuprinse intre 700 si 1500 de lei. Din cercetarile Provident Financial, imprumuturile la domiciliu sunt de cele mai multe ori folosite pentru achizitionarea de bunuri de uz casnic sau pentru a efectua mici imbunatatiri in locuinta.

Provident a inasprit conditiile de creditare din octombrie 2008

Criza si-a facut simtita prezenta si in acest sector de creditare, astfel ca primele efecte au inceput sa apara inca de la sfarsitul verii trecute, iar, pentru a le contracara, Provident a inasprit incat din octombrie 2008  conditiile de acordare a creditelor, pentru a limita astfel expunerea catre clienti cu grad ridicat de risc. ''Acest lucru a incetinit ritmul de crestere a numarului de clienti si volumul imprumuturilor emise in ultimul trimestru din 2008 si primul trimestru din 2009 si anticipam ca, pe termen scurt, va continua sa limiteze acesti indicatori de performanta'', a mentionat Russell Johnsen.

Pe de alta parte, potrivit datelor Provident, criza a afectat si o parte din clientii existenti, acestia avand dificultati in a restitui imprumuturile la timp. ''Pe termen scurt, e posibil ca acesti factori sa conduca la o crestere a numarului de clienti cu intarzieri la plata. Totusi, in cazul in care un client are probleme, Provident poate accepta temporar sume mai mici decat rata propriu-zisa sau poate reesalona imprumutul pe o perioada mai lunga fara niciun cost suplimentar '', a subliniat directorul general al Provident Financial.

Integral in Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: