De ce sunt asa de scumpe concediile in Romania?
Data publicarii: 24-07-2009 | TurismO saptamana de cazare cu mic dejun in statiunile Mamaia sau Neptun de la Marea Neagra va costa cat una in Turcia sau in Grecia in sistem all-inclusive. Cand sunt intrebati de ce au preturile asa de mari la cazare, hotelierii romani dau vina pe autoritati, pe costurile de intretinere si pe lipsa de promovare a turismului.
Un sejur de sapte zile la hotelul de trei stele Lido din Mamaia, cu demipensiune, costa 1.512 lei, in plin sezon estival. Pentru acelasi numar de zile, la un hotel tot de trei stele din statiunea Kusadasi din Turcia, dar in sistem all-inclusive (n. red. - puteti consuma nelimitat mancare si bautura locala si aveti acces gratuit la plaja, la piscina si la toate serviciile), va trebui sa platiti 399 de euro (1.675 de lei). Specificam faptul ca ambele hoteluri au fost alese la intamplare, din ofertele agentiilor de turism.
Intrebati de ce hotelierii romani nu reusesc sa castige lupta cu preturile, comparativ cu concurentii lor din Turcia sau din Grecia, oficialii din turism dau vina pe lipsa de promovare, pe controalele foarte dese ale autoritatilor, pe multitudinea de amenzi si pe lipsa de implicare a statului.
Pentru a exemplifica, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, a citit ieri, in cadrul conferintei "Mediafax talks about Romanian Tourism", o scrisoare primita de la un hotelier din Mamaia, care se plangea ca in ultimele trei saptamani a primit 11 controale din partea autoritatilor. "In costul unei nopti de cazare cu mic dejun intra si facturile la energie, la gaze, la curatenie, salariile cameristelor, ale chelnerilor si ale receptionerelor, preturile rolelor pentru casele de marcat etc", a relatat Corina Martin.
I-am adus la cunostinta presedintelui ANAT ca si proprietarii de hoteluri din Grecia sau din Turcia se confrunta cu mai multe controale, platesc angajatii, serviciile, mancarea si rolele de marcat la fel ca si cei din Romania, numai ca la ei raportul calitate-pret este mult mai favorabil.
"Grecia are un buget de promovare a turismului de 110 milioane de euro, dintre care 14 milioane de euro sunt alocate pentru promovarea zonelor turistice pe plan intern", a incercat sa ii scuze Corina Martin pe proprietarii de hoteluri de pe litoralul romanesc. Un alt motiv invocat este faptul ca in Romania sezonul estival dureaza doar doua luni si jumatate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut