Riscurile promovarii: lipsa de autoritate si indepartarea colegilor
Data publicarii: 31-08-2009 | HR/CariereIn conditiile economice actuale, restructurarile in interiorul firmelor sunt des intalnite, iar un simplu angajat se poate vedea, printr-o decizie rapida, ridicat in grad si pus intr-o pozitie superioara colegilor cu care pana de curand lucra cot la cot.
Tranzitia spre un rol managerial implica, totodata, si procesul de schimbare a tipului de interactiune cu restul colegilor de munca, mai ales cu aceia care trebuie sa iti raporteze in mod direct. Succesul in noua pozitie depinde intr-o mare masura de modul in care este gestionata aceasta problema. Principalele riscuri asociate, conform analistilor in resurse umane consultati de CareerBuilder.com, sunt fie lipsa de autoritate, fie indepartarea si stricarea relatiilor cu colegii.
Pentru a limita cat mai mult astfel de perspective ei sugereaza tuturor celor aflati in aceasta situatie cateva principii calauzitoare pe drumul de la angajat la sef.
Intalniri periodice cu cei din echipa, atat prin sedinte comune, cat si prin discutii individuale cu fiecare coleg in parte. Asa vei intelege mai bine tintele personele si profesionale ale fiecarui angajat in parte. In plus, vei da angajatilor posibilitatea sa-si exprime intrebarile sau ingrijorarile fata de noile schimbari manageriale.
Stabileste limite clare. Aceasta nu inseamna in mod obligatoriu eliminarea iesirilor cu restul colegilor dupa terminarea programului de munca sau cenzurarea glumelor pe care altadata le faceai alaturi de ei. Iti poti continua o parte a vechilor obiceiuri atata vreme cat reusesti sa te impui si ca lider, si ca exemplu pentru ceilalti.
Nu-ti favoriza prietenii. Poti avea relatii mai apropiate cu unii dintre colegi decat cu altii, dar, ca sef, trebuie sa ii tratezi pe toti in mod egal. In calitate de manager, primordiala este asigurarea productivitatii organizatiei, fapt imposibil de realizat prin favoritism.
Fii ferm cand este necesar. In ciuda eforturilor tale, unii angajati iti pot ignora directivele, termenele limita stabilite sau se pot simti liberi sa intarzie la munca ori sedinte. Cu cat le lasi mai repede de inteles ca astfel de atitudini nu pot continua, cu atat iti vei face job-ul mai simplu si eficient.
Invata din experientele managerilor mai vechi. Stai de vorba cu esalonul superior de sefi si afla cu ce probleme s-au confruntat la inceput si cum au reusit sa le depaseasca.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an