Riscurile promovarii: lipsa de autoritate si indepartarea colegilor
Data publicarii: 31-08-2009 | HR/CariereIn conditiile economice actuale, restructurarile in interiorul firmelor sunt des intalnite, iar un simplu angajat se poate vedea, printr-o decizie rapida, ridicat in grad si pus intr-o pozitie superioara colegilor cu care pana de curand lucra cot la cot.
Tranzitia spre un rol managerial implica, totodata, si procesul de schimbare a tipului de interactiune cu restul colegilor de munca, mai ales cu aceia care trebuie sa iti raporteze in mod direct. Succesul in noua pozitie depinde intr-o mare masura de modul in care este gestionata aceasta problema. Principalele riscuri asociate, conform analistilor in resurse umane consultati de CareerBuilder.com, sunt fie lipsa de autoritate, fie indepartarea si stricarea relatiilor cu colegii.
Pentru a limita cat mai mult astfel de perspective ei sugereaza tuturor celor aflati in aceasta situatie cateva principii calauzitoare pe drumul de la angajat la sef.
Intalniri periodice cu cei din echipa, atat prin sedinte comune, cat si prin discutii individuale cu fiecare coleg in parte. Asa vei intelege mai bine tintele personele si profesionale ale fiecarui angajat in parte. In plus, vei da angajatilor posibilitatea sa-si exprime intrebarile sau ingrijorarile fata de noile schimbari manageriale.
Stabileste limite clare. Aceasta nu inseamna in mod obligatoriu eliminarea iesirilor cu restul colegilor dupa terminarea programului de munca sau cenzurarea glumelor pe care altadata le faceai alaturi de ei. Iti poti continua o parte a vechilor obiceiuri atata vreme cat reusesti sa te impui si ca lider, si ca exemplu pentru ceilalti.
Nu-ti favoriza prietenii. Poti avea relatii mai apropiate cu unii dintre colegi decat cu altii, dar, ca sef, trebuie sa ii tratezi pe toti in mod egal. In calitate de manager, primordiala este asigurarea productivitatii organizatiei, fapt imposibil de realizat prin favoritism.
Fii ferm cand este necesar. In ciuda eforturilor tale, unii angajati iti pot ignora directivele, termenele limita stabilite sau se pot simti liberi sa intarzie la munca ori sedinte. Cu cat le lasi mai repede de inteles ca astfel de atitudini nu pot continua, cu atat iti vei face job-ul mai simplu si eficient.
Invata din experientele managerilor mai vechi. Stai de vorba cu esalonul superior de sefi si afla cu ce probleme s-au confruntat la inceput si cum au reusit sa le depaseasca.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri