Romanii bogati au renuntat brusc la masinile premium
Data publicarii: 30-10-2009 | LifestylePiata automobilelor premium si de lux din Romania trece prin aceleasi suferinte majore ca si restul segmentelor, desi in prima jumatate a anului dadea semne ca ar rezista ceva mai bine crizei economice. Incepand din iulie, vanzarile de autoturisme scumpe au scazut brusc, fara un motiv temeinic.
Desi toata lumea era convinsa ca efectele crizei vor fi mai reduse in cazul marcilor premium, a doua jumatate a anului 2009 a stopat radical intentiile de cumparare pentru acest segment, comportamentul clientilor din clasele destinate masinilor cu preturi de peste 25.000 de euro fiind influentat, probabil, de informatiile venite din restul Europei.
In primele luni ale anului, rezultatele anuntate de marcile cu pretentii au aratat o scadere mai mica decat cea a intregii industrii, astfel ca toata lumea era convinsa ca macar aceasta parte va rezista crizei. La principalele trei branduri premium, Audi, BMW si Mercedes, scaderile s-au plasat in prima parte a lui 2009 intre 30% si 50%, dand oarecare sperante de revenire pentru cei implicati in distributia si vanzarea acestor automobile. Odata cu venirea verii, lucrurile s-au schimbat din rau in foarte rau, astfel ca niciun producator nu a mai reusit sa obtina volume cu 3 cifre intr-o luna.
O vara fierbinte
Mercedes-Benz, de exemplu, cea mai vanduta marca premium, in 2009, in Romania, a scazut de la volume de 120-150 de unitati lunar la 79 de autoturisme in iulie, 69 in august si 68 in septembrie. Acelasi lucru s-a petrecut cu Audi, care vindea, in medie, 150 de unitati in primele sase luni, iar in august a ajuns la 94 si la 80 in septembrie. In cazul celorlalte marci, cu volume mult mai mici, situatia a devenit si mai disperata. Range Rover, de exemplu, nu a inmatriculat nicio masina anul acesta, problemele survenind, probabil, si ca urmare a vanzarii acestei marci catre grupul indian Tata, iar Aston Martin a vandut doar un automobil. Nici in zona de lux situatia nu sta cu mult mai roz, Rolls Royce numarandu-se printre marcile care nu au inregistrat nicio livrare anul acesta, desi in 2008 s-au vandut si doua intr-o singura luna.
O exceptie face Ferrari, care a depasit orice asteptari anul acesta, cu cele 14 exemplare inmatriculate oficial in Romania. Si Bentley a reusit sa vanda 11 limuzine in primele noua luni ale anului. In total, doar 4.603 astfel autoturisme (noi), ce pot fi incadrate in segmentele premium sau de lux, au fost inmatriculate la noi in tara, la care se adauga alte cateva sute provenind din randul celorlalte marci, de volum, dar fiind doar echipari de top, premium, datorita dotarilor. Cel mai realist motiv al reducerilor masive ar putea fi prelungirea neasteptata a crizei si mai ales concretizarea ei pana in cele mai intime structuri ale economiei nationale, obligandu-i pe romanii instariti sa-si reconsidere prioritatile in cheltuirea banilor.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial