Romanii bogati au renuntat brusc la masinile premium
Data publicarii: 30-10-2009 | LifestylePiata automobilelor premium si de lux din Romania trece prin aceleasi suferinte majore ca si restul segmentelor, desi in prima jumatate a anului dadea semne ca ar rezista ceva mai bine crizei economice. Incepand din iulie, vanzarile de autoturisme scumpe au scazut brusc, fara un motiv temeinic.
Desi toata lumea era convinsa ca efectele crizei vor fi mai reduse in cazul marcilor premium, a doua jumatate a anului 2009 a stopat radical intentiile de cumparare pentru acest segment, comportamentul clientilor din clasele destinate masinilor cu preturi de peste 25.000 de euro fiind influentat, probabil, de informatiile venite din restul Europei.
In primele luni ale anului, rezultatele anuntate de marcile cu pretentii au aratat o scadere mai mica decat cea a intregii industrii, astfel ca toata lumea era convinsa ca macar aceasta parte va rezista crizei. La principalele trei branduri premium, Audi, BMW si Mercedes, scaderile s-au plasat in prima parte a lui 2009 intre 30% si 50%, dand oarecare sperante de revenire pentru cei implicati in distributia si vanzarea acestor automobile. Odata cu venirea verii, lucrurile s-au schimbat din rau in foarte rau, astfel ca niciun producator nu a mai reusit sa obtina volume cu 3 cifre intr-o luna.
O vara fierbinte
Mercedes-Benz, de exemplu, cea mai vanduta marca premium, in 2009, in Romania, a scazut de la volume de 120-150 de unitati lunar la 79 de autoturisme in iulie, 69 in august si 68 in septembrie. Acelasi lucru s-a petrecut cu Audi, care vindea, in medie, 150 de unitati in primele sase luni, iar in august a ajuns la 94 si la 80 in septembrie. In cazul celorlalte marci, cu volume mult mai mici, situatia a devenit si mai disperata. Range Rover, de exemplu, nu a inmatriculat nicio masina anul acesta, problemele survenind, probabil, si ca urmare a vanzarii acestei marci catre grupul indian Tata, iar Aston Martin a vandut doar un automobil. Nici in zona de lux situatia nu sta cu mult mai roz, Rolls Royce numarandu-se printre marcile care nu au inregistrat nicio livrare anul acesta, desi in 2008 s-au vandut si doua intr-o singura luna.
O exceptie face Ferrari, care a depasit orice asteptari anul acesta, cu cele 14 exemplare inmatriculate oficial in Romania. Si Bentley a reusit sa vanda 11 limuzine in primele noua luni ale anului. In total, doar 4.603 astfel autoturisme (noi), ce pot fi incadrate in segmentele premium sau de lux, au fost inmatriculate la noi in tara, la care se adauga alte cateva sute provenind din randul celorlalte marci, de volum, dar fiind doar echipari de top, premium, datorita dotarilor. Cel mai realist motiv al reducerilor masive ar putea fi prelungirea neasteptata a crizei si mai ales concretizarea ei pana in cele mai intime structuri ale economiei nationale, obligandu-i pe romanii instariti sa-si reconsidere prioritatile in cheltuirea banilor.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor