Romanii bogati au renuntat brusc la masinile premium
Data publicarii: 30-10-2009 | LifestylePiata automobilelor premium si de lux din Romania trece prin aceleasi suferinte majore ca si restul segmentelor, desi in prima jumatate a anului dadea semne ca ar rezista ceva mai bine crizei economice. Incepand din iulie, vanzarile de autoturisme scumpe au scazut brusc, fara un motiv temeinic.
Desi toata lumea era convinsa ca efectele crizei vor fi mai reduse in cazul marcilor premium, a doua jumatate a anului 2009 a stopat radical intentiile de cumparare pentru acest segment, comportamentul clientilor din clasele destinate masinilor cu preturi de peste 25.000 de euro fiind influentat, probabil, de informatiile venite din restul Europei.
In primele luni ale anului, rezultatele anuntate de marcile cu pretentii au aratat o scadere mai mica decat cea a intregii industrii, astfel ca toata lumea era convinsa ca macar aceasta parte va rezista crizei. La principalele trei branduri premium, Audi, BMW si Mercedes, scaderile s-au plasat in prima parte a lui 2009 intre 30% si 50%, dand oarecare sperante de revenire pentru cei implicati in distributia si vanzarea acestor automobile. Odata cu venirea verii, lucrurile s-au schimbat din rau in foarte rau, astfel ca niciun producator nu a mai reusit sa obtina volume cu 3 cifre intr-o luna.
O vara fierbinte
Mercedes-Benz, de exemplu, cea mai vanduta marca premium, in 2009, in Romania, a scazut de la volume de 120-150 de unitati lunar la 79 de autoturisme in iulie, 69 in august si 68 in septembrie. Acelasi lucru s-a petrecut cu Audi, care vindea, in medie, 150 de unitati in primele sase luni, iar in august a ajuns la 94 si la 80 in septembrie. In cazul celorlalte marci, cu volume mult mai mici, situatia a devenit si mai disperata. Range Rover, de exemplu, nu a inmatriculat nicio masina anul acesta, problemele survenind, probabil, si ca urmare a vanzarii acestei marci catre grupul indian Tata, iar Aston Martin a vandut doar un automobil. Nici in zona de lux situatia nu sta cu mult mai roz, Rolls Royce numarandu-se printre marcile care nu au inregistrat nicio livrare anul acesta, desi in 2008 s-au vandut si doua intr-o singura luna.
O exceptie face Ferrari, care a depasit orice asteptari anul acesta, cu cele 14 exemplare inmatriculate oficial in Romania. Si Bentley a reusit sa vanda 11 limuzine in primele noua luni ale anului. In total, doar 4.603 astfel autoturisme (noi), ce pot fi incadrate in segmentele premium sau de lux, au fost inmatriculate la noi in tara, la care se adauga alte cateva sute provenind din randul celorlalte marci, de volum, dar fiind doar echipari de top, premium, datorita dotarilor. Cel mai realist motiv al reducerilor masive ar putea fi prelungirea neasteptata a crizei si mai ales concretizarea ei pana in cele mai intime structuri ale economiei nationale, obligandu-i pe romanii instariti sa-si reconsidere prioritatile in cheltuirea banilor.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România