The Times vrea continut online platit
Data publicarii: 19-11-2009 | Finante-BanciJames Harding, editorul ziarului britanic "The Times", parte a consortiului News Corp., va introduce din primavara anului viitor taxe pentru accesarea site-ului publicatiei. Ziarul britanic va opta pentru un abonament valabil 24 de ore, adica editia dintr-o zi a "The Times". Editorul publicatiei nu este de acord cu plata pe articol.
La sase luni dupa ce mogulul media Rupert Murdoch si-a anuntat intentia de a introduce taxe pentru accesarea continutului online al publicatiilor ce apartin News Corporation, James Harding, editorul "The Times" (detinut de News Corp.), a dat primul indiciu clar legat de modul in care va aplica acest model cu plata.
Potrivit "The Guardian", Harding s-a angajat sa "rescrie economia ziarelor", precizand ca "The Times" va percepe o taxa in schimbul careia utilizatorii vor avea acces liber, timp de 24 de ore, la editia online a ziarului. "Din primavara anului viitor vom incepe sa percepem taxe pentru editia digitala a ziarului «Times».
In prezent lucram la un model de tarifare optim, prin care vom aplica taxe pentru o zi, pentru accesarea site‑ului timp de 24 de ore. De asemenea, vom stabili si un pret pentru abonamente", a spus seful publicatiei britanice. "Vrem vanzari reale pentru clienti reali si asta este ceea ce vor si advertiserii nostri", a completat el. Editorul "The Times" a specificat ca publicatia doreste sa isi imbunatateasca relatia cu cititorii loiali, prin intermediul unor programe speciale de recompensare.
Plata pe articol va duce la tabloidizare
Desi Murdoch a vorbit in repetate randuri despre plata pe articol pe site-urile sale, James Harding respinge categoric aceasta idee la "The Times".
Harding crede ca ziarele ar trebui sa fie ingrijorate in ceea ce priveste plata aplicata pentru fiecare articol. "Trebuie sa va ganditi la articole nu numai din perspectiva economica. O sa va treziti ca scrieti mult mai mult despre Britney Spears si mult mai putin despre polulatia Tamil din nordul insulei Sri Lanka", a atras atentia editorul, sugerand ca articolele tabloide vor fi mai solicitate decat cele pe teme economice sau politice. In plus, daca presa ar opta pentru aceasta forma de plata asupra continutului online, ziarele nu ar mai fi tentate sa investeasca in reportaje si articole de calitate, care presupun costuri foarte ridicate.
Ideea de continut online platit are destui contestatari, care spun ca taxele vor indeparta iremediabil cititorii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025