The Times vrea continut online platit
Data publicarii: 19-11-2009 | Finante-BanciJames Harding, editorul ziarului britanic "The Times", parte a consortiului News Corp., va introduce din primavara anului viitor taxe pentru accesarea site-ului publicatiei. Ziarul britanic va opta pentru un abonament valabil 24 de ore, adica editia dintr-o zi a "The Times". Editorul publicatiei nu este de acord cu plata pe articol.
La sase luni dupa ce mogulul media Rupert Murdoch si-a anuntat intentia de a introduce taxe pentru accesarea continutului online al publicatiilor ce apartin News Corporation, James Harding, editorul "The Times" (detinut de News Corp.), a dat primul indiciu clar legat de modul in care va aplica acest model cu plata.
Potrivit "The Guardian", Harding s-a angajat sa "rescrie economia ziarelor", precizand ca "The Times" va percepe o taxa in schimbul careia utilizatorii vor avea acces liber, timp de 24 de ore, la editia online a ziarului. "Din primavara anului viitor vom incepe sa percepem taxe pentru editia digitala a ziarului «Times».
In prezent lucram la un model de tarifare optim, prin care vom aplica taxe pentru o zi, pentru accesarea site‑ului timp de 24 de ore. De asemenea, vom stabili si un pret pentru abonamente", a spus seful publicatiei britanice. "Vrem vanzari reale pentru clienti reali si asta este ceea ce vor si advertiserii nostri", a completat el. Editorul "The Times" a specificat ca publicatia doreste sa isi imbunatateasca relatia cu cititorii loiali, prin intermediul unor programe speciale de recompensare.
Plata pe articol va duce la tabloidizare
Desi Murdoch a vorbit in repetate randuri despre plata pe articol pe site-urile sale, James Harding respinge categoric aceasta idee la "The Times".
Harding crede ca ziarele ar trebui sa fie ingrijorate in ceea ce priveste plata aplicata pentru fiecare articol. "Trebuie sa va ganditi la articole nu numai din perspectiva economica. O sa va treziti ca scrieti mult mai mult despre Britney Spears si mult mai putin despre polulatia Tamil din nordul insulei Sri Lanka", a atras atentia editorul, sugerand ca articolele tabloide vor fi mai solicitate decat cele pe teme economice sau politice. In plus, daca presa ar opta pentru aceasta forma de plata asupra continutului online, ziarele nu ar mai fi tentate sa investeasca in reportaje si articole de calitate, care presupun costuri foarte ridicate.
Ideea de continut online platit are destui contestatari, care spun ca taxele vor indeparta iremediabil cititorii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri