The Times vrea continut online platit
Data publicarii: 19-11-2009 | Finante-BanciJames Harding, editorul ziarului britanic "The Times", parte a consortiului News Corp., va introduce din primavara anului viitor taxe pentru accesarea site-ului publicatiei. Ziarul britanic va opta pentru un abonament valabil 24 de ore, adica editia dintr-o zi a "The Times". Editorul publicatiei nu este de acord cu plata pe articol.
La sase luni dupa ce mogulul media Rupert Murdoch si-a anuntat intentia de a introduce taxe pentru accesarea continutului online al publicatiilor ce apartin News Corporation, James Harding, editorul "The Times" (detinut de News Corp.), a dat primul indiciu clar legat de modul in care va aplica acest model cu plata.
Potrivit "The Guardian", Harding s-a angajat sa "rescrie economia ziarelor", precizand ca "The Times" va percepe o taxa in schimbul careia utilizatorii vor avea acces liber, timp de 24 de ore, la editia online a ziarului. "Din primavara anului viitor vom incepe sa percepem taxe pentru editia digitala a ziarului «Times».
In prezent lucram la un model de tarifare optim, prin care vom aplica taxe pentru o zi, pentru accesarea site‑ului timp de 24 de ore. De asemenea, vom stabili si un pret pentru abonamente", a spus seful publicatiei britanice. "Vrem vanzari reale pentru clienti reali si asta este ceea ce vor si advertiserii nostri", a completat el. Editorul "The Times" a specificat ca publicatia doreste sa isi imbunatateasca relatia cu cititorii loiali, prin intermediul unor programe speciale de recompensare.
Plata pe articol va duce la tabloidizare
Desi Murdoch a vorbit in repetate randuri despre plata pe articol pe site-urile sale, James Harding respinge categoric aceasta idee la "The Times".
Harding crede ca ziarele ar trebui sa fie ingrijorate in ceea ce priveste plata aplicata pentru fiecare articol. "Trebuie sa va ganditi la articole nu numai din perspectiva economica. O sa va treziti ca scrieti mult mai mult despre Britney Spears si mult mai putin despre polulatia Tamil din nordul insulei Sri Lanka", a atras atentia editorul, sugerand ca articolele tabloide vor fi mai solicitate decat cele pe teme economice sau politice. In plus, daca presa ar opta pentru aceasta forma de plata asupra continutului online, ziarele nu ar mai fi tentate sa investeasca in reportaje si articole de calitate, care presupun costuri foarte ridicate.
Ideea de continut online platit are destui contestatari, care spun ca taxele vor indeparta iremediabil cititorii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an