Afaceri eco pe doua roti
Data publicarii: 04-06-2010 | AfaceriFie ca vor sa faca miscare, sa economiseasca, sa ocoleasca blocajele din trafic sau sa adopte moda "eco", tot mai multi romani aleg sa mearga pe bicicleta. Cum iese soarele, romanii incep sa se gandeasca la activitatile in aer liber, iar afacerile comerciantilor din sector infloresc. "Vanzarile cresc cand se incalzeste. Pe an vindem in jur de 800-1000 de biciclete. Cam de la 10 milioane ie sus (circa 240 de euro) este o bicicleta acceptabila, cu doi ani garantie la client, vindem si second hand, mai facem «buy back» de la clienti, gasim tot felul de solutii", spune Valentin Valeanu, director magazin de biciclete.
Desi la capitolul piste nu stam prea bine (doar vreo 70 de km in Capitala), in ultimii ani numarul de biciclete de pe strazi s-a dublat, ceea ce face din Romania o piata atractiva pentru cei care vor sa deschida o afacere in domeniu.
Spre exemplu, numarul magazinelor de specialitate din Bucuresti a crescut anul acesta cu 30% fata de 2009, ajungand la 50, spun jucatorii din piata. Putin, la o populatie de doua milioane de locuitori cat este in Bucuresti, sunt de parere specialistii.
"In Budapesta, cu acelasi numar de locuitori, sunt 110 magazine specializate de bicliclete. Din pacate, sezonul este destul de scurt aici, la noi, tine cateva luni. Dar se acopera cheltuielile daca nu este chirie foarte mare. Acum doi ani am vandut in jur de 2000 de bucati. Anul trecut insa au scazut vanzarile sub 1000, ma refer la biciclete de calitate care depasesc 250 de euro. Anul acesta sper sa creasca vanzarile peste 1000 de bucati", spune Vlad Oraseanu, proprietar magazin biciclete.
Segmentul principal de clienti provine din randul tinerilor care cumpara biciclete mai ieftine. Un alt segment este cel format din locuitorii din suburbii sau de la tara, care cumpara biciclete pentru a se deplasa mai usor. Cel de-al treilea segment, care inregistreaza si cea mai mare crestere, este cel al romanilor care vor sa faca sport. Barbati sau femei cu varsta mijlocie, cu venituri medii si mari, care cumpara biciclete pentru a face sport, a se plimba prin parc sau chiar pentru a merge la serviciu.
Cand vine vorba de alegerea bicicletei trebuie sa se tina seama de terenurile de rulare, adica daca se foloseste pe strada sau pe teren accidentat.
Circa 10-15% din volumul total de biciclete vandute in Romania sunt de tip Mountain Bike, insa, vanzarile de Street Bike - biciclete pentru oras - vin tare din spate.
Pentru cei care nu s-au hotarat inca sa isi cumpere o bicicleta, inchirierea poate fi o varianta. Centrele de inchirieri biciclete se inmultesc rapid - in ultimele luni, in Capitala, s-au deschis noi centre in Parcul Herastrau si in Parcul Tineretului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut