Criza incepe sa se simta si pe piata cardurilor de credit
Data publicarii: 06-10-2010 | Finante-BanciBancherii au vandut mai putine carduri de credit anul acesta pentru ca recesiunea prelungita a sporit reticenta la indatorare a clientilor, dupa ce in 2009 acesta a fost cel mai dinamic segment al pietei creditelor de retail.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri