Criza incepe sa se simta si pe piata cardurilor de credit
Data publicarii: 06-10-2010 | Finante-BanciBancherii au vandut mai putine carduri de credit anul acesta pentru ca recesiunea prelungita a sporit reticenta la indatorare a clientilor, dupa ce in 2009 acesta a fost cel mai dinamic segment al pietei creditelor de retail.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private