Criza incepe sa se simta si pe piata cardurilor de credit
Data publicarii: 06-10-2010 | Finante-BanciBancherii au vandut mai putine carduri de credit anul acesta pentru ca recesiunea prelungita a sporit reticenta la indatorare a clientilor, dupa ce in 2009 acesta a fost cel mai dinamic segment al pietei creditelor de retail.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare