Cand incepe razboiul preturilor la alimente?
Data publicarii: 02-02-2011 | Finante-BanciSi vanzatorii si clientii au ajuns la limita suportabilitatii costurilor, in urma scumpirii alimentelor de baza in toata lumea. Cine va ceda de data asta?
La orice majorare a preturilor materiei prime, patronatele anunta la unison scumpiri ale alimentelor. Pana in prezent, nici un producator nu a declansat un razboi al preturilor pentru a obtine profit din marirea volumului de vanzari.
Preturile la alimente au urcat in ultima perioada de timp, iar tendinta de crestere se va mentine si pentru perioada urmatoare a anului, dupa cum au anuntat oficialii patronatelor din industria alimentara. De ani de zile, producatorii anunta periodic cresteri de preturi, care de cele mai multe ori se vad si la pretul afisat la raft, invocand in principal majorarea preturilor la materia prima sau pretul crescator al carburantilor. Pana in prezent, nu am asistat inca la declansarea unui "razboi al preturilor", astfel incat sa existe un producator in industria alimentara care sa mentina actualele preturi sau chiar sa le reduca si sa-si creasca astfel profitul din cresterea volumului de vanzari. Toate acestea, desi au avut cumva un model anul trecut. Prestigioasa companie suedeza Ikea, prezenta pe piata romaneasca, nu a crescut preturile la produse, desi TVA a crescut, iar decizia a fost anuntata chiar prin intermediul unei campanii publicitare.
SCUMPIRI
Pretul uleiului de floarea-soarelui creste in luna februarie cu 5%.
Carnea de porc s-ar putea scumpi cu peste 50% din septembrie.
Pretul la zahar va creste continuu pana la sfarsitul anului.
Cele mai mari cresteri
DECEMBRIE 2010 COMPARAT CU DECEMBRIE 2009
CARTOFI 44,5%
ULEI 21,2 %
ZAHAR 5,5 %
PAINE 5,8%
LAPTE 3,6%
CARNE 3%
OUA -4,8%
La orice majorare a preturilor materiei prime, patronatele anunta la unison scumpiri ale alimentelor. Pana in prezent, nici un producator nu a declansat un razboi al preturilor pentru a obtine profit din marirea volumului de vanzari.
Preturile la alimente au urcat in ultima perioada de timp, iar tendinta de crestere se va mentine si pentru perioada urmatoare a anului, dupa cum au anuntat oficialii patronatelor din industria alimentara. De ani de zile, producatorii anunta periodic cresteri de preturi, care de cele mai multe ori se vad si la pretul afisat la raft, invocand in principal majorarea preturilor la materia prima sau pretul crescator al carburantilor. Pana in prezent, nu am asistat inca la declansarea unui "razboi al preturilor", astfel incat sa existe un producator in industria alimentara care sa mentina actualele preturi sau chiar sa le reduca si sa-si creasca astfel profitul din cresterea volumului de vanzari. Toate acestea, desi au avut cumva un model anul trecut. Prestigioasa companie suedeza Ikea, prezenta pe piata romaneasca, nu a crescut preturile la produse, desi TVA a crescut, iar decizia a fost anuntata chiar prin intermediul unei campanii publicitare.
SCUMPIRI
Pretul uleiului de floarea-soarelui creste in luna februarie cu 5%.
Carnea de porc s-ar putea scumpi cu peste 50% din septembrie.
Pretul la zahar va creste continuu pana la sfarsitul anului.
Cele mai mari cresteri
DECEMBRIE 2010 COMPARAT CU DECEMBRIE 2009
CARTOFI 44,5%
ULEI 21,2 %
ZAHAR 5,5 %
PAINE 5,8%
LAPTE 3,6%
CARNE 3%
OUA -4,8%
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor