Cand incepe razboiul preturilor la alimente?
Data publicarii: 02-02-2011 | Finante-BanciSi vanzatorii si clientii au ajuns la limita suportabilitatii costurilor, in urma scumpirii alimentelor de baza in toata lumea. Cine va ceda de data asta?
La orice majorare a preturilor materiei prime, patronatele anunta la unison scumpiri ale alimentelor. Pana in prezent, nici un producator nu a declansat un razboi al preturilor pentru a obtine profit din marirea volumului de vanzari.
Preturile la alimente au urcat in ultima perioada de timp, iar tendinta de crestere se va mentine si pentru perioada urmatoare a anului, dupa cum au anuntat oficialii patronatelor din industria alimentara. De ani de zile, producatorii anunta periodic cresteri de preturi, care de cele mai multe ori se vad si la pretul afisat la raft, invocand in principal majorarea preturilor la materia prima sau pretul crescator al carburantilor. Pana in prezent, nu am asistat inca la declansarea unui "razboi al preturilor", astfel incat sa existe un producator in industria alimentara care sa mentina actualele preturi sau chiar sa le reduca si sa-si creasca astfel profitul din cresterea volumului de vanzari. Toate acestea, desi au avut cumva un model anul trecut. Prestigioasa companie suedeza Ikea, prezenta pe piata romaneasca, nu a crescut preturile la produse, desi TVA a crescut, iar decizia a fost anuntata chiar prin intermediul unei campanii publicitare.
SCUMPIRI
Pretul uleiului de floarea-soarelui creste in luna februarie cu 5%.
Carnea de porc s-ar putea scumpi cu peste 50% din septembrie.
Pretul la zahar va creste continuu pana la sfarsitul anului.
Cele mai mari cresteri
DECEMBRIE 2010 COMPARAT CU DECEMBRIE 2009
CARTOFI 44,5%
ULEI 21,2 %
ZAHAR 5,5 %
PAINE 5,8%
LAPTE 3,6%
CARNE 3%
OUA -4,8%
La orice majorare a preturilor materiei prime, patronatele anunta la unison scumpiri ale alimentelor. Pana in prezent, nici un producator nu a declansat un razboi al preturilor pentru a obtine profit din marirea volumului de vanzari.
Preturile la alimente au urcat in ultima perioada de timp, iar tendinta de crestere se va mentine si pentru perioada urmatoare a anului, dupa cum au anuntat oficialii patronatelor din industria alimentara. De ani de zile, producatorii anunta periodic cresteri de preturi, care de cele mai multe ori se vad si la pretul afisat la raft, invocand in principal majorarea preturilor la materia prima sau pretul crescator al carburantilor. Pana in prezent, nu am asistat inca la declansarea unui "razboi al preturilor", astfel incat sa existe un producator in industria alimentara care sa mentina actualele preturi sau chiar sa le reduca si sa-si creasca astfel profitul din cresterea volumului de vanzari. Toate acestea, desi au avut cumva un model anul trecut. Prestigioasa companie suedeza Ikea, prezenta pe piata romaneasca, nu a crescut preturile la produse, desi TVA a crescut, iar decizia a fost anuntata chiar prin intermediul unei campanii publicitare.
SCUMPIRI
Pretul uleiului de floarea-soarelui creste in luna februarie cu 5%.
Carnea de porc s-ar putea scumpi cu peste 50% din septembrie.
Pretul la zahar va creste continuu pana la sfarsitul anului.
Cele mai mari cresteri
DECEMBRIE 2010 COMPARAT CU DECEMBRIE 2009
CARTOFI 44,5%
ULEI 21,2 %
ZAHAR 5,5 %
PAINE 5,8%
LAPTE 3,6%
CARNE 3%
OUA -4,8%
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare