A venit si vremea hiper-mallurilor
Data publicarii: 22-02-2011 | Finante-BanciPregatiti sa riste mai mult decat dezvoltatorii imobiliari, operatorii marilor lanturi de hipermarketuri prezente in Romania si-au luat inima in dinti si au inceput sa-si construiasca propriile malluri. Ce anume ii motiveaza?
Principalul motiv care i-a aruncat pe retaileri in jocul imobiliar este lipsa unor spatii care sa se plieze pe nevoile lor. Daca in 2007-2008 dezvoltatorii se intreceau in anuntarea a zeci de malluri in cele mai exclusiviste locatii, realitatea a dovedit ca putine planuri au prins contur.
"Daca dezvoltatorii asteapta un «return on investment» (rata de profitabilitate n.red.) de 12%, ceea ce ar insemna circa opt-noua ani, operatorii de hipermarketuri sunt multumiti cu 6%, adica chiar si 18 ani. Banii castigati din rulajul hipermarketurilor locale sau din alte tari sunt bagati in imobiliare, in locatii de exceptie. Pe de alta parte, retailerii in cautare de locatii centrale nu au sanse sa lucreze cu dezvoltatori, deoarece acestia din urma nu au un profit suficient de mare la achizitia terenurilor pentru a acoperi o asemenea investitie, pentru ca nici utilizatorii finali nu mai platesc chiriile din trecut", explica Razvan Gheorghe, managing director in cadrul Cushman&Wakefield.
In ultimii doi ani, marile retele de hipermarketuri au dovedit ca sunt dispuse sa plateasca sume importante de bani pentru terenuri in locatii bune. Romania Hypermarche, operatorul Cora Romania, este cel mai elocvent caz. Belgienii au investit, in ultimii doi ani, 50 de milioane de euro in achizitia a 40 de hectare de teren in Romania si sunt pregatiti sa dezvolte trei malluri de mari dimensiuni in Constanta, Brasov si Bacau.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025