A venit si vremea hiper-mallurilor
Data publicarii: 22-02-2011 | Finante-BanciPregatiti sa riste mai mult decat dezvoltatorii imobiliari, operatorii marilor lanturi de hipermarketuri prezente in Romania si-au luat inima in dinti si au inceput sa-si construiasca propriile malluri. Ce anume ii motiveaza?
Principalul motiv care i-a aruncat pe retaileri in jocul imobiliar este lipsa unor spatii care sa se plieze pe nevoile lor. Daca in 2007-2008 dezvoltatorii se intreceau in anuntarea a zeci de malluri in cele mai exclusiviste locatii, realitatea a dovedit ca putine planuri au prins contur.
"Daca dezvoltatorii asteapta un «return on investment» (rata de profitabilitate n.red.) de 12%, ceea ce ar insemna circa opt-noua ani, operatorii de hipermarketuri sunt multumiti cu 6%, adica chiar si 18 ani. Banii castigati din rulajul hipermarketurilor locale sau din alte tari sunt bagati in imobiliare, in locatii de exceptie. Pe de alta parte, retailerii in cautare de locatii centrale nu au sanse sa lucreze cu dezvoltatori, deoarece acestia din urma nu au un profit suficient de mare la achizitia terenurilor pentru a acoperi o asemenea investitie, pentru ca nici utilizatorii finali nu mai platesc chiriile din trecut", explica Razvan Gheorghe, managing director in cadrul Cushman&Wakefield.
In ultimii doi ani, marile retele de hipermarketuri au dovedit ca sunt dispuse sa plateasca sume importante de bani pentru terenuri in locatii bune. Romania Hypermarche, operatorul Cora Romania, este cel mai elocvent caz. Belgienii au investit, in ultimii doi ani, 50 de milioane de euro in achizitia a 40 de hectare de teren in Romania si sunt pregatiti sa dezvolte trei malluri de mari dimensiuni in Constanta, Brasov si Bacau.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri