A venit si vremea hiper-mallurilor
Data publicarii: 22-02-2011 | Finante-BanciPregatiti sa riste mai mult decat dezvoltatorii imobiliari, operatorii marilor lanturi de hipermarketuri prezente in Romania si-au luat inima in dinti si au inceput sa-si construiasca propriile malluri. Ce anume ii motiveaza?
Principalul motiv care i-a aruncat pe retaileri in jocul imobiliar este lipsa unor spatii care sa se plieze pe nevoile lor. Daca in 2007-2008 dezvoltatorii se intreceau in anuntarea a zeci de malluri in cele mai exclusiviste locatii, realitatea a dovedit ca putine planuri au prins contur.
"Daca dezvoltatorii asteapta un «return on investment» (rata de profitabilitate n.red.) de 12%, ceea ce ar insemna circa opt-noua ani, operatorii de hipermarketuri sunt multumiti cu 6%, adica chiar si 18 ani. Banii castigati din rulajul hipermarketurilor locale sau din alte tari sunt bagati in imobiliare, in locatii de exceptie. Pe de alta parte, retailerii in cautare de locatii centrale nu au sanse sa lucreze cu dezvoltatori, deoarece acestia din urma nu au un profit suficient de mare la achizitia terenurilor pentru a acoperi o asemenea investitie, pentru ca nici utilizatorii finali nu mai platesc chiriile din trecut", explica Razvan Gheorghe, managing director in cadrul Cushman&Wakefield.
In ultimii doi ani, marile retele de hipermarketuri au dovedit ca sunt dispuse sa plateasca sume importante de bani pentru terenuri in locatii bune. Romania Hypermarche, operatorul Cora Romania, este cel mai elocvent caz. Belgienii au investit, in ultimii doi ani, 50 de milioane de euro in achizitia a 40 de hectare de teren in Romania si sunt pregatiti sa dezvolte trei malluri de mari dimensiuni in Constanta, Brasov si Bacau.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall