Patria Credit incearca sa vanda 8.000 de credite
Data publicarii: 01-04-2011 | Finante-BanciPatria Credit, o societate de microfinantare controlata de fondurile de investitii Romanian-American Enterprise Fund (RAEF) si Balkan Accession Fund (BAF), si-a planificat sa vanda anul acesta 8.000 de credite pentru agricultori sau mici intreprinzatori, care ar insemna cel putin 20 de milioane de euro.
"Anul trecut am vandut 3.600 de credite. Probabil ca anul acesta ne vom duce spre 8.000 de credite", spune Bogdan Merfea, directorul general al Patria Credit.
Compania a incheiat anul trecut cu un sold al creditelor acordate de 40 de milioane de euro si o retea teritoriala de 39 de unitati. Pentru 2011 Merfea spune ca a planificat sa creasca numarul de unitati cu 50%, pentru a sustine vanzarile. Modelul de business al Patria Credit este orientat catre intrepinzatorii mici din mediul urban si, in special, spre cei din mediul agricol, spre care merge cu unitati mici.
"Mentinem orientarea cu precadere in mediul rural si mic urban." Compania a deschis deja patru puncte de lucru in primul trimestru, in localitati precum Vidra, Fierbinti sau Chisineu-Cris, mergand adanc in mediul rural, unde bancile inca ezita sa intre.
"In primele trei luni ale anului am vandut 1.600 de credite, iar cele mai multe sunt pentru clienti noi", spune Merfea. Avand in vedere profilul clientilor, si valoarea medie a creditelor vandute este redusa: sub 2.500 de euro in mediul rural, respectiv circa 11.000 de euro in mediul urban. Pentru creditele de sub 5.000 de euro compania ofera doar varianta finantarii in lei, pentru a evita sa expuna clientii la riscul valutar.
"Cu efortul extinderii retelei in continuare, speram sa ajungem totusi la break-even (punctul in care veniturile egaleaza cheltuielile) la sfarsitul anului", spune Merfea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial