Cum se obtine astazi o marire salariala
Data publicarii: 13-04-2011 | HR/Cariere
In plin boom, negocierea veniturilor era facuta dupa principiul: Imi dai mai mult sau plec la alta companie
Acum, inainte de discutie este nevoie de un portofoliu de realizari, initiative, munca in plus si asumare de responsabilitati
Un angajat agitator, vesnic nemultumit si "zvonac" are slabe sanse sa fie favorit la cresterile salariale, oricat de bun ar fi din punct de vedere profesional
In perioada de boom economic angajatorii acordau destul de frecvent mariri salariale deoarece simteau presiunea pietei si exista riscul pierderii angajatilor, dar in ultimii ani angajatorii nu au mai fost obligati sa pluseze la remuneratie daca astfel de sensibilitati nu mai exista. Intr-o perioada dificila a economiei romanesti este destul de dificil sa obtii o marire salariala, dar cu o negociere corecta ati putea obtine un astfel de lucru, insa trebuie sa luati in calcul faptul ca angajatorii inca sunt zgarciti in privinta maririlor salariale. "In 2010 in domeniile precum industrie, bunuri de larg consum, maririle salariale au fost de 6%, iar pentru anul in curs se vor opera cresteri ale remuneratiei in aceeasi nota ca si in 2010 de 6,5-7 procente, nu mai mari", ne-a spus Oana Datki, Country Manager, Consulteam.
"In urma cu mai bine de doi ani, cea mai buna strategie de a-ti maximiza salariul era de a te muta intr-o alta companie. Nu rare au fost ocaziile in care s-au oferit pachete duble sau chiar triple salariale, pentru a atrage oameni in pozitiile critice in companii aflate la acea data in plina dezvoltare", a declarat, pentru Curierul National, Diana Cernaianu, HR Director la Saint-Gobain Construction Products Romania, absolventa a programului de MBA Romano-Canadian. Dar in momentul de fata daca doresti o marire a salariului nu mai poti migra catre alte companii, pentru ca nu se mai fac angajari asa de usor ca in trecut. Acum insa, unul dintre efectele pozitive ale crizei este ca piata fortei de munca s-a stabilizat. Cea mai buna "strategie" de abordat in discutia salariala cu angajatorul este consolidarea unui portofoliu de realizari care sa faca dovada valorii angajatului respectiv pentru companie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor