Bancherii devin mai toleranti cu restantierii
Data publicarii: 09-05-2011 | Finante-Banci
Din lipsa de clienti noi carora sa le vanda credite, bancherii incep sa priveasca cu mai multa atentie si spre cei care au avut probleme in trecut la rambursare, astfel ca statutul de "restantier" nu mai inseamna automat sanse zero pentru obtinerea unui credit nou.
"Urmarim fara indoiala comportamentul de plata al clientului si decizia de acordare a creditului este luata in functie de acest indicator. Numarul de zile de intarziere, frecventa acestora, precum si caracterul poate accidental al acestor intarzieri sunt indicatori care concura la luarea unei decizii", a precizat Adrian Jantea, director de promovare si distributie in cadrul BRD. El nu a precizat insa care sunt pragurile avute in vedere.
Perioada de intarziere si suma restanta acceptate variaza de la o banca la alta, dar in general numai clientii care au avut restante de nu mai cativa zeci de lei au sanse sa obtina un imprumut nou, potrivit datelor furnizate de banci la solicitarea ZF. Mai multe banci au preferat sa nu raspunda solicitarii.
BCR, cea mai mare banca locala dupa activele detinute, admite ca ia in vizor si clientii care au avut intarzieri la plata. Reprezentantii bancii spun ca solicitarea de credit poate fi acceptata daca potentialul client nu a inregistrat pe parcursul ultimului an restante mai mari de 100 de lei, iar intarzierea fata de scadenta nu a depasit 60 de zile.
De cele mai multe ori insa bancherii incearca sa treaca sub tacere conditiile in care clientii care au avut probleme cu rambursarea creditelor in trecut se pot imprumuta din nou, riscul fiind ca acestia sa priveasca cu mai multa degajare plata ratelor.
Grecii de la Bancpost sunt mai stricti in ceea ce priveste analiza comportamentului de plata al solicitantilor de credite si accepta numai cererile celor care nu au avut intarzieri mai mari de 30 de zile, iar sumele neachitate la timp nu au depasit 50 de lei. O alta conditie este ca aceste intarzieri sa nu aiba un caracter repetitiv, au mai spus reprezentantii Bancpost.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall