Europa ar putea avea propriile agentii de rating
Data publicarii: Astazi, 11-07-2011 | Finante-BanciPrincipalele trei agentii de rating americane s-ar putea confrunta in curand cu o competitie europeana, au declarat vineri premierul polonez Donald Tusk si presedintele Comisiei Europene, Manuel Barroso, dupa ce degradarea ratingului Portugaliei de catre Moody's a suparat liderii UE.
"Nu Comisia Europeana trebuie sa infiinteze agentii de rating", a declarat Barroso, la Varsovia, dupa o intalnire cu Tusk. "Insa...sunt multe competente in Europa si nu as fi surprins daca as vedea si mai multa competitie", a adaugat el, citat de DPA.
"Nu as fi surprins daca intr-un viitor previzibil vor exista incercari de a crea o agentie europeana de rating", a declarat, la randul sau, premierul polonez a carui tara se afla la presedintia Consiliului UE. "Nimeni nu cauta noi mesageri a caror sarcina sa fie numai furnizarea de vesti bune", a tinut sa precizeze Donald Tusk. "Dar este de o importanta capitala ca informatiile despre situatia financiara si economica a companiilor si tarilor sa fie cat mai obiectiva posibil", a mai spus el.
UE a criticat adesea agentiile de rating pentru ca au avut evaluari negative pentru moneda celor mai slabite economii. Marti, agentia Moody's, cu sediul in SUA, a coborat ratingul Portugaliei pana la "junk" (nerecomandat pentru investitii), argumentand ca Lisabonei ii va fi greu sa-si tina datoriile sub control, in ciuda imprumutului de 78 de miliarde de euro, si ca ar putea avea nevoie chiar de un al doilea pachet de salvare.
Barroso s-a numarat printre oficialii UE care au criticat foarte dur decizia agentiei Moody's, subliniind ca Portugalia este inca in primele etape de implementare a masurilor de austeritate care au fost solicitate in schimbul imprumutului de la UE si FMI. Barroso a sugerat chiar ca ratingul acordat de agentia Moody's ar avea considerente politice, antieuropene, urmarind slabirea euro.
Desi nu sunt pe agenda oficiala, subiectul agentiilor de rating ar urma sa fie discutat de ministrii de finante din UE la reuniunea lor de luni si marti de la Bruxelles.
Comisia Europeana intentioneaza sa anunte la toamna propuneri pentru a impune reglementari mai aspre si pentru a promova mai multa competitivitate in randul agentiilor de rating, a caror credibilitate a avut de suferit in 2008 si 2009 din cauza ca nu au prevazut criza financiara globala. Pietele continua, totusi, sa fie influentate de evaluarile lor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online