Cardurile contribuie la cresterea economica
Data publicarii: 16-10-2006
Reprezentantii institutiilor financiare si non-financiare, precum si reprezentanti ai Guvernului Romaniei, au discutat astazi despre beneficiile folosirii cardurilor pentru economia romaneasca, cu ocazia unei mese rotunde organizata cu sprijinul Visa, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Dezbaterea s-a axat pe principalele avantaje oferite de carduri pe piata din Romania, precum si cele mai importante masuri pentru a stimula folosirea cardurilor. Masa rotunda a pornit de la datele prezentate in studiul "10 ani de card in Romania", elaborat de catre No-Cash, la initiativa Visa.
Studiul analizeaza beneficiile utilizarii cardurilor si platilor electronice pentru economia romaneasca, plecand de la evolutia indicatorilor pietii. Conform studiului, cardurile isi aduc un aport semnificativ la eliminarea economiei subterane prin cresterea transparentei proceselor economice, stimularea de noi afaceri si crearea de slujbe. In plus, studiul arata potentialul cardurilor ca si platforme pentru inovarea si dezvoltarea serviciilor online. Raspandirea rapida a serviciilor de internet banking, mobile banking si home banking deschide noi oportunitati pentru folosirea cardurilor in Romania.
"Este evident ca Romania are un potential foarte bun si trebuie sa beneficieze mai mult de pe urma platilor electronice. Cardurile conduc la transparenta, siguranta si eficienta care sprijina dezvoltarea economica sustenabila. Mai mult, acestea au un rol deosebit in a atrage persoanele catre sistemul bancar si de a creste fondurile disponibile pentru imprumuturile comerciale, esentiale intr-o economie in crestere", a declarat Catalin Cretu, Vicepresedinte, Visa International CEMEA.
In anul fiscal incheiat in iunie 2006, s-a constatat o crestere a numarului de carduri emise in Romania, existand peste 4,22 milioane de carduri Visa active emise de bancile din Romania - o crestere de 36% fata de perioada similara din 2005. Practic, in perioada raportata au fost emise cate 2 carduri Visa pe minut. Nu a crescut doar numarul de carduri, dar si gama de produse este mai variata, acestea devenind mai flexibile si indeplinind cerintele noilor sectoare ale pietei. Produse cum sunt cardurile de credit, cardurile business, cardurile co-branded si cardurile de salariu sunt acum incluse in oferta pentru clientii romani.
Aceste instrumente reprezinta o modalitate simpla si eficienta pentru implicarea in sistemul bancar a oamenilor fara istoric bancar sau castigarea de noi clienti. Cresterea procentului populatiei bancarizate conduce la sporirea depozitelor din sistemul bancar. Depozitele pot fi apoi folosite pentru a finanta creditele comerciale.
Aceste imprumuturi sunt, de obicei, de cateva ori mai mari decat suma depozitata si sunt folosite pentru a cumpara bunuri si servicii (inclusiv forta de munca). Companiile de unde se achizitioneaza bunuri si servicii si noi angajati au mai multi bani de cheltuit. Salariile sunt mai apoi folosite pentru cumpararea de bunuri de consum si de servicii, iar ciclul continua. Un nou ciclu de productie este generat, si aceasta conduce la sporirea cheltuielilor si la dezvoltarea economica.
Participantii la masa rotunda au subliniat importanta masurilor pentru stimularea platilor electronice in mediul rural si sporirea gradului de acceptare al cardurilor. „In prezent in mediul rural traiesc 10 milioane de persoane – ceea ce reprezinta 47% din populatie. Pentru marea majoritate a acestora, singurele servicii financiare de care pot beneficia sunt cele oferite de Posta Romana si Casa de Economii si Consemnatiuni”, se arata in studiul No-Cash.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor