Istoria unui esec cu happy-end: Aviva
Data publicarii: 17-08-2012 | Finante-Banci
Dupa 12 ani, englezii de la Aviva se pot lauda ca afacerea lor locala este pe zero acum, cand a fost deja vanduta. Fara masurile si evolutiile din ultimii doi ani, situatia ar fi fost chiar mai grava
La inceputul anilor 2000, cand au ajuns pentru prima data in Romania, englezii de la Aviva venisera cu planuri mari. Au investit zeci de milioane de euro doar in giganticele campanii de promovare, "uitand" deliberat de profit. Cu cat concurenta pe piata locala a devenit mai acerba cu atat si investitiile englezilor au fost mai mari.
Cota de piata era tot ce conta. "Au crezut enorm in Romania, dar au facut marea greseala de a aduce aici, ani la randul, exclusiv manageri straini care nu stiau nimic despre piata locala. Au fost greseli enorme, mai ales in ceea ce priveste achizitiile nejustificate de dimensiunile pietei din Romania, dar au fost si fapte deliberate. In zona vanzarilor, au fost suficiente situatii in care unii angajati, chiar cu functii, luau bonusuri pentru polite la care nu se mai platea prima anuala dupa jumatate de an", ne-a dezvaluit o sursa apropiata situatiei. Potrivit acesteia, pana in 2010, unii dintre principalii parteneri, pe partea de vanzari, au fost companii de tip MLM (multi-level marketing), care, in marea lor majoritate, desi pot aduce vanzari substantiale, conduc la o deterioare a calitatii portofoliului. Altfel spus, este putin probabil ca un client dintr-o retea piramidala sa dezvolte o relatie pe termen lung cu asiguratorul. Cu toate acestea, marturiseste pentru Capital liderul unei astfel de companii, "comisionul pe care il primeam la vanzarea de polite ajungea la 80-85% din prima aferenta primului an".
Integral in Capital.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private