Istoria unui esec cu happy-end: Aviva
Data publicarii: 17-08-2012 | Finante-Banci
Dupa 12 ani, englezii de la Aviva se pot lauda ca afacerea lor locala este pe zero acum, cand a fost deja vanduta. Fara masurile si evolutiile din ultimii doi ani, situatia ar fi fost chiar mai grava
La inceputul anilor 2000, cand au ajuns pentru prima data in Romania, englezii de la Aviva venisera cu planuri mari. Au investit zeci de milioane de euro doar in giganticele campanii de promovare, "uitand" deliberat de profit. Cu cat concurenta pe piata locala a devenit mai acerba cu atat si investitiile englezilor au fost mai mari.
Cota de piata era tot ce conta. "Au crezut enorm in Romania, dar au facut marea greseala de a aduce aici, ani la randul, exclusiv manageri straini care nu stiau nimic despre piata locala. Au fost greseli enorme, mai ales in ceea ce priveste achizitiile nejustificate de dimensiunile pietei din Romania, dar au fost si fapte deliberate. In zona vanzarilor, au fost suficiente situatii in care unii angajati, chiar cu functii, luau bonusuri pentru polite la care nu se mai platea prima anuala dupa jumatate de an", ne-a dezvaluit o sursa apropiata situatiei. Potrivit acesteia, pana in 2010, unii dintre principalii parteneri, pe partea de vanzari, au fost companii de tip MLM (multi-level marketing), care, in marea lor majoritate, desi pot aduce vanzari substantiale, conduc la o deterioare a calitatii portofoliului. Altfel spus, este putin probabil ca un client dintr-o retea piramidala sa dezvolte o relatie pe termen lung cu asiguratorul. Cu toate acestea, marturiseste pentru Capital liderul unei astfel de companii, "comisionul pe care il primeam la vanzarea de polite ajungea la 80-85% din prima aferenta primului an".
Integral in Capital.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an