Ce au facut strainii cu brandurile romanesti achizitionate
Data publicarii: 03-12-2012 | Finante-Banci
Brandurile create de romani in industria financiara la inceputul anilor '90 au fost cumparate rand pe rand de investitorii straini - in principal de austrieci, greci sau francezi -, numai cateva banci si companii de asigurari continuand sa fie controlate de romani.
BCR si BRD, cele mai mari banci locale dupa activele detinute, au trecut sub controlul austriecilor de la Erste si respectiv al francezilor de la Societe Generale. BRD a fost prima banca locala privatizata, in anul 1999, in timp ce BCR a fost vanduta de statul roman grupului Erste in 2005. Ambele banci activeaza insa in continuare sub brandurile proprii chiar daca in siglele acestora le-au fost adaugate elemente care fac trimitere la actionarii majoritari. BCR si BRD nu sunt insa singurele branduri puternice din sistemul bancar care au trecut sub controlul strainilor.
Astfel, Bancpost - un brand cu o istorie de 20 de ani pe piata locala - este controlata in prezent de grecii de la Eurobank. Grecii au cochetat la un moment dat cu ideea de a-si aduce propriul brand pe piata locala, dar intr-un final au decis sa pastreze brandul Bancpost.
Decizia grecilor a cantarit mult in ultimii ani, cand ingrijorarile legate de criza datoriei suverane a statului elen au afectat inclusiv imaginea bancilor locale cu actionariat elen. Astfel, Bancpost a fost mai putin afectata de retragerile de numerar din depozite decat alte banci al caror nume trimite direct la originea greaca a bancilor-mama. Si in industria asigurarilor majoritatea brandurilor create la inceputul anilor '90 au intrat pe mana grupurilor straine. Astfel, Omniasig si Asirom - doua din primele cinci companii din piata asigurarilor - sunt controlate in prezent de austriecii de la Vienna Insurance Group, la fel si BCR Asigurari de Viata. Austriecii de la VIG au pastrat cele trei branduri datorita politicii multibrand pe care grupul austriac o aplica pe toate pietele pe care opereaza.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall