Ce au facut strainii cu brandurile romanesti achizitionate
Data publicarii: Astazi, 03-12-2012 | Finante-Banci
Brandurile create de romani in industria financiara la inceputul anilor '90 au fost cumparate rand pe rand de investitorii straini - in principal de austrieci, greci sau francezi -, numai cateva banci si companii de asigurari continuand sa fie controlate de romani.
BCR si BRD, cele mai mari banci locale dupa activele detinute, au trecut sub controlul austriecilor de la Erste si respectiv al francezilor de la Societe Generale. BRD a fost prima banca locala privatizata, in anul 1999, in timp ce BCR a fost vanduta de statul roman grupului Erste in 2005. Ambele banci activeaza insa in continuare sub brandurile proprii chiar daca in siglele acestora le-au fost adaugate elemente care fac trimitere la actionarii majoritari. BCR si BRD nu sunt insa singurele branduri puternice din sistemul bancar care au trecut sub controlul strainilor.
Astfel, Bancpost - un brand cu o istorie de 20 de ani pe piata locala - este controlata in prezent de grecii de la Eurobank. Grecii au cochetat la un moment dat cu ideea de a-si aduce propriul brand pe piata locala, dar intr-un final au decis sa pastreze brandul Bancpost.
Decizia grecilor a cantarit mult in ultimii ani, cand ingrijorarile legate de criza datoriei suverane a statului elen au afectat inclusiv imaginea bancilor locale cu actionariat elen. Astfel, Bancpost a fost mai putin afectata de retragerile de numerar din depozite decat alte banci al caror nume trimite direct la originea greaca a bancilor-mama. Si in industria asigurarilor majoritatea brandurilor create la inceputul anilor '90 au intrat pe mana grupurilor straine. Astfel, Omniasig si Asirom - doua din primele cinci companii din piata asigurarilor - sunt controlate in prezent de austriecii de la Vienna Insurance Group, la fel si BCR Asigurari de Viata. Austriecii de la VIG au pastrat cele trei branduri datorita politicii multibrand pe care grupul austriac o aplica pe toate pietele pe care opereaza.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025