Pestele congelat si telefoanele mobile, cele mai reclamate produse la OPC
Data publicarii: 21-10-2006"Important este ca romanii au invatat sa reclame, sa se apere, sa isi cunoasca drepturile, dar si obligatiile pe care le au", a spus Cerbulescu.
Potrivit directorului executiv al OPC, in ultima perioada, produsele care creeaza cele mai multe probleme cetatenilor sunt pestele congelat si telefoanele mobile.
"O problema cu care ne confruntam in ultimul timp o reprezinta telefoanele mobile, multi oameni vin si ne spun ca au probleme cu soft-ul telefonului, care nu corespunde parametrilor pe care producatorul ii precizeaza, cu modul de utilizare sau cu bateriile, care se descarca foarte repede", a explicat Cerbulescu.
In plus, exista reclamatii ca personalul de la service-urile specializate in reparatia telefoanelor mobile le spune reclamantilor ca telefonul prezinta in interior urme de oxidare, ca urmare a introducerii acestuia intr-un lichid, in ciuda faptului ca propietarul este sigur ca telefonul sau nu a fost scapat in apa. Pentru ca pe viitor sa fie evitate astfel de situatii, OPC, in colaborare cu patronatele din industrie va organiza, pe 15 noiembrie, un simpozion, la care vor participa si producatorii, importatorii, distribuitorii si comerciantii de telefoane mobile.
In afara de telefoanele mobile, inspectorii OPC primesc foarte multe sesizari de la cetatenii care constata " foarte multe deficiente legate de parametrii de calitate necorespunzatori la produsele alimentare", in varful topului situandu-se pestele congelat (care are termenul de valabilitate depasit sau dupa decongelare cantareste cu peste 500 de grame mai putin), ouale (cu termen de valabilitate depasit) si laptele.
De asemenea, cei peste 65 de inspectori OPC au constatat deficiente si la produsele provenite din import (lapte, produse din zahar, ciocolata, legume, fructe, cacao), marfuri in valoare de peste 800 de milioane de lei fiind retrase de pe piata si apoi distruse.
Incepand cu data de 15 septembrie, OPC a desfasurat, de asemenea, controale in scoli, precum si la chioscurile din jurul unitatilor de invatamant care comercializeaza produse alimentare, pentru a preveni comercializarea unor produse expirate, cat si "pentru a urmari actiunea laptele si cornul, mai ales ca, in anii trecuti, copiii se plangeau de calitatea laptelui si a cornurilor care erau vechi sau mucegaite", a precizat Constantin Cerbulescu. "Speram ca agentii economici au inteles ca nu e de joaca si sunt obligati sa respecte toate normele, mai ales ca, de la 15 septembrie, de cand am inceput aceste actiuni in scoli, nu am constatat deficiente", a adaugat reprezentantul OPC.
NewsInUltimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor