Adrian Vasilescu, BNR: De ce se apreciază leul
Data publicarii: 28-05-2014 | Finante-BanciPiaţa valutară a devenit plictisitoare. Fără nervi, fără intrigi, fără urcuşuri şi coborâşuri spectaculoase ale cursului leu-euro. Aproape că s-a obişnuit cu urcuşul calm al leului. Au dispărut până şi zvonurile. Doar sumele în valută se înmulţesc. şi volumul tranzacţiilor. în rest… piaţa se menţine operativă, fluidă, transparentă. Fără evenimente.
Se bucură BNR? Voi nuanţa. „Cursul e determinat de piaţă, nu de ce vrem noi, la BNR”, a precizat guvernatorul BNR. şi a adăugat că nu-şi doreşte întă¬rirea leului. Precizare importantă, ce sugerează că în actua¬lele împrejurări leul e împins în sus de piaţă şi nicidecum de intervenţii ale Băncii Centrale. Iar piaţa nu e stimulată de rezultatele economice ale ţării, care nu justifică aprecierea leului. şi atunci, de unde acest urcuş, încet dar persistent al monedei noastre? Intră capitaluri. E criză în Ucraina, pleacă bani de acolo, dar nu se duc în Turcia. Probabil că vin la noi.
Ce face leul? Urcă. Sare peste praguri psihologice. După ce, în ianuarie şi începutul lui februarie, a avut momente pre¬lun¬gite de depreciere, cursul marcând şi niveluri de 4,50 de lei pentru 1 euro, a început încet să urce. De fapt, 1 euro a început să se vândă cu tot mai puţini lei: 4,49; 4,48; 4,47… şi tot aşa, până când, în zilele din urmă, evoluţiile au tins de la 4,43 la 4,40 ajungând, marţi, la 4,39 lei pentru 1 euro. Pe tot acest parcurs, câteva vârfuri, expresii ale unei uşoare nervo¬zităţi, au fost urmate de mişcări calme ale cursului leu-euro.
Continuarea, in ZF.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online