Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: “Îşi revine creditul de consum”
Data publicarii: 16-06-2014 | Finante-BanciRomânii şi-au recăpătat încrederea şi sunt dispuşi să crească cheltuielile, mai ales cele pentru electronice şi electrocasnice, spune Dragoş Sîrbu, şeful Flanco, nr. 2 în electroretailul românesc. Clienţii, a constatat el, se întorc din nou spre credite, după ce dobânzile la împrumuturi au scăzut în ultima perioadă. Pentru 2014, Sîrbu speră la o creștere de 7-8% a vânzărilor din industria de profil.
“Sunt mult mai optimist decât eram anul trecut. Piaţa noastră, extrem de concurenţială, n-a mai avut de ani buni şase-şapte luni de creştere în linie. Iar acesta e un semn de sănătate pentru industrie, se recapătă încrederea clientului în perspectivele lui personale, dar şi generale“, e convins Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco, companie cu afaceri de aproape 140 de milioane de euro în 2013.
Statisticile îi confirmă optimismul: valoarea vânzărilor de pe piața bunurilor de folosință îndelungată din primul trimestru al lui 2014 a crescut cu aproape 8% față de aceeași perioadă a lui 2013, până la 386 mil. euro. în ceea ce privește valoarea, T1 din 2014 a fost cel mai mare prim trimestru din ultimii patru ani, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK.
Creşterile “importante” din ultima vreme, punctează Sîrbu, “au fost ajutate de creditul de consum, care îi facilitează clientului achiziţii cu adevărat mai valoroase fără să-i strice stabilitatea financiară. Acum, putem lua în calcul, în planul de vânzări, nu doar nevoile reale ale consumatorului, nevoi care vin din perioada de întrebuinţare a produselor, ci şi o nevoie de modernizare. Se simte un reviriment, o creştere a încrederii clientului în consum, o tentaţie de a cumpăra”, explică Dragoş Sîrbu; circa 40% din vânzările Flanco sunt perfectate prin intermediul creditării.
Continuarea, in CAPITAL.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor