Televiziunea fara frontiere
Data publicarii: 20-11-2006
Televiziunile din statele membre ale Uniunii Europene nu vor mai putea intrerupe filmele, emisiunile de stiri si programele pentru copii cu pauze publicitare decat maximum o data la 30 de minute. Cel putin acesta este acordul la care a ajuns Consiliul UE pe 13 noiembrie in negocierea pentru modificarea Directivei Televiziunea fara frontiere. Parlamentul intentioneaza sa discute directiva in luna decembrie. "Noua directiva va promova continutul si productiile europene si libera circulatie a serviciilor", a declarat Susana Huovinen, ministrul Transporturilor si Comunicatiilor din Finlanda, tara care detine la ora actuala presedintia Uniunii Europene. Forma directivei adoptata de Consiliu este o varianta de compromis propusa de Presedintia finlandeza.
Propunerea Comisiei Europene de modificare a directivei Televiziunea fara frontiere dateaza de la sfarsitul lui 2005. Statele membre nu au reusit pana acum sa ajunga la un consens, dezbaterile purtandu-se pe marginea principiului statului de origine si a plasamentului de produs.
Directiva, in forma adoptata de Consiliu, interzice plasamentul de produs, i.e. difuzarea unui logo de brand sau a unei mentiuni favorabile unei anumite marci, dar statele membre pot sa permita aceasta practica pentru filme, seriale, programe de sport si de divertisment. Se prevede ca plasamentul de produs trebuie sa fie clar anuntat la inceputul si sfarsitul oricarui program in care apare, si ca sunt interzise mentiunile specifice la cumpararea unui anume produs.
Modificarea directivei "Televiziunea fara frontiere" a ranforsat principiul statului de origine, ceea ce inseamna ca televiziunile sunt supuse regulilor din statul membru de pe teritoriul caruia transmit. In situatiile in care o televiziune emite dintr-un stat membru programe pentru audienta din alt stat membru cele doua tari vor coopera pentru a vedea ce reguli se aplica.
Fiecare stat membru poate aplica reguli mai stricte decat sunt prevede Directiva Televiziunea fara frontiere. Daca este evident faptul ca un operator emite dintr-o alta tara decat cea in care isi difuzeaza programele numai pentru a evita legislatia din statul de receptie, acesta din urma poate lua masuri impotriva televiziunii respective.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025