Romanii amana sa se protejeze financiar din cauza ''altor prioritati''
Data publicarii: 12-12-2006
"Treptat, aceasta alocare a bugetului familiei va incepe sa se schimbe. Vom asista la o diminuare a participarii statului la acoperirea cheltuielilor pentru protectia sociala, la fel cum s-a intamplat in tarile din Uniunea Europeana, ceea va implica un transfer al responsabilitatii de la stat catre individ. De aceea, este nevoie tot mai mult de protectie si de o planificare financiara atenta la nivelul fiecarui individ sau familii", a declarat Bram Boon, CEO ING Asigurari de Viata.
Conform unui alt studiu ING Asigurari de Viata realizat de firma independenta de cercetare Lighthouse, romanii manifesta patru atitudini diferite fata de protectia financiara si asigurarile de viata, in functie de mediul social, educatie si varsta.
O prima atitudine este tipica tinerilor intre 25 si 35 ani, care sunt preocupati de prezent si considera ca asigurarea de viata, si in consecinta si protectia financiara, 'nu sunt prioritare' la aceasta varsta.
A doua categorie include persoanele cuprinse in categoria de varsta 45-55 de ani, pentru care incheierea unei asigurari de viata echivaleaza cu a accepta apropierea mortii. Atitudinea lor este de genul 'nu inca, este prea devreme pentru o asigurare de viata'. Desi se gandesc foarte mult la viitor, prioritatile lor sunt sa economiseasca pentru situatii neprevazute precum intrarea in somaj sau imbolnavire.
O a treia atitudine o intalnim la persoanele de 35 - 45 de ani care au reusit sa isi asigure o situatie financiara confortabila, sunt increzatori in potentialul si viitorul lor si sunt intotdeauna deschisi pentru noi oportunitati de investitii. Acestia considera protectia financiara ca parte a unui standard de viata confortabil, iar atitudinea lor este: 'poate fi o idee...'.
A patra atitudine este tipica pentru cei ale caror ocupatii implica un risc mare pentru vietile lor, indiferent de varsta pe care o au (30-55 de ani). In cazul lor, asigurarea de viata este perceputa mai mult ca o obligatie a angajatorului, iar atitudinea este: 'Da, vreau dar cine plateste pentru ea?'
Toate aceste atitudini arata ca romanii se bazeaza pe un optimism nerealist considerand ca 'moartea nu este ceva ce mi se poate intampla mie sau cel putin nu in viitorul apropiat'.
"Este o situatie paradoxala, daca stam ne gandim. Romanii s-au obisnuit sa isi asigure casa, masina sau alte bunuri, dar ignora lucrul cel mai important: viata lor si protectia financiara a familiilor lor. Si aceasta cu toate ca exista produse simple si foarte accesibile, destinate persoanelor cu veniturii medii si care ofera confort financiar intregii familii, inclusiv copiilor", adauga Bram Boon, director general, ING Asigurari de Viata.
Ca exemplu de calcul, in cazul pachetului de protectie financiara SMART de la ING Asigurari de Viata, un client in varsta de 30 de ani, casatorit, care alege nivelul 1 al pachetului, va plati 8,3 RON pe luna pentru o suma asigurata de 10.000 RON pentru deces din orice cauza, la care se adauga o suma asigurata de 10.000 RON pentru deces din accident, 50 RON/ zi de spitalizare si 500 RON pentru interventie chirurgicala. Acelasi client, daca alege varianta de cuplu - o singura asigurare pentru cei doi soti - va plati 10,3 RON pe luna pentru aceleasi beneficii, ceea ce inseamna o reducere de 38% fata de contravaloarea a doua polite separate.
Atitudinea romanilor fata de asigurarile de viata este similara cu cea a majoritatii europenilor, asa cum indica un studiu al asociatiei LIMRA: 74% dintre cei neasigurati considera ca nu isi permit asigurarea de viata; 52% sunt nehotarati in privinta nivelului de protectie de care au nevoie; 43% le este teama sa nu ia o decizie gresita; 40% prefera sa investeasca in alte produse financiare; 29% afirma ca nu le-a fost prezentat niciun astfel de produs, in timp ce 20% refuza sa se gandeasca la asigurari de viata, motivand ca este neplacut sa te gandesti la moarte.
Pentru a raspunde nevoii de informatii de pe piata, ING Asigurari de Viata deruleaza pana la sfarsitul anului o campanie educationala privind protectia financiara prin asigurari de viata. Scopul campaniei este de a-i face pe romani constienti de riscurile lipsei de protectie financiara, atat pentru vietile lor cat si pentru familiile lor, mesajul principal fiind: Nu lasa copilului tau responsabilitatile unui adult.
"Prin aceasta campanie, dorim sa contribuim la inlaturarea acelor bariere din cauza carora majoritatea romanilor nu isi asigura viata, sa crestem gradul de constientizare privind nevoia de protectie financiara dar si mai important, sa aratam care sunt implicatiile financiare in cazul ignorarii protectiei", a adaugat Bram Boon.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private