Casele de comenzi scot profit din lipsa de timp a romanilor
Data publicarii: 12-12-2006Profitabilitatea este data mai ales de comenzile companiilor. Firmele de soft, casele de avocatura sau bancile isi cumpara hartia de imprimanta si tipizatele de la casele de comenzi. Companiile mari, mai ales multinationalele, ofera angajatilor sucuri, apa si cafea tot prin casele de comenzi. Mai nou, si institutii ale statului, cum ar fi anumite ministere, penitenciare, sau agentii guvernamentale se aprovizioneaza in acelasi mod. Businessul este extrem de profitabil, pentru ca cererea creste de la an la an, iar cele cateva zeci de case de comenzi de pe piata nu sunt suficiente. Principalii jucatori de pe piata spun ca cererea creste mai ales in perioada sarbatorilor, cand cifra de afaceri se poate dubla.
De unde vine profitul?
Adaosul comercial pe care il practica o casa de comenzi trebuie sa fie mic. Aproximativ 5-10% pentru persoanele fizice, iar la comenzile mai mari facute de firme sau institutii acesta poate fi si mai scazut. Produsele se achizitioneaza de la hipermarketuri, producatori sau importatori. Majoritatea firmelor nu le depoziteaza, ci le distribuie direct la beneficiar, pentru ca nu cumpara marfa decat dupa ce au primit comanda de la beneficiar.
"Cine are adaos mic are si comenzi multe", spune Marian Ivan, directorul firmei Clever. Casa de comenzi a lui Ivan a inceput cu o investitie de aproximativ 8.000 de euro. "Am avut nevoie de o masina, de un sofer, un manipulant si un birou dotat cu un computer si un telefon. Este suficient sa ai o prima comanda mai mare, spune el, ca sa incepi sa castigi", spune Ivan. El si-a recuperat investitia in doi ani, dar considera ca trebuie sa ai rabdare pentru a razbi: "Aceasta afacere nu devine profitabila decat daca te multumesti cu putin, sa pui ban pe ban, pentru ca, daca vrei sa te imbogatesti repede, vei da faliment".
Varietatea produselor atrage companiile mari
"De ce sa lucrezi cu 10 furnizori diferiti pentru toata gama de produse de care ai nevoie, cand poti semna un contract cu o casa de comenzi, care vine cu preturi competitive pentru fiecare produs in parte"?, se intreaba Adriana Birlica, directorul casei de comenzi Soromi.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut