Samsung trebuie sa retraga aproximativ 3 milioane de masini de spalat
Data publicarii: 10-01-2017 | Finante-Banci5 noiembrie 2016. Dupa scandalul in care compania Samsung a fost implicata in problema telefoanelor Galaxy Note 7, stirea conform careia exista o noua situatie ce implica rechemarea unor produse ale acestei companii de pe piata, a starnit o serie de reactii. Reputatia acestui mare producator a avut mult de suferit in contextul problemelor generate de telefonul mobil iar, situatia cu masinile de spalat pare sa fi venit intr-un moment deloc potrivit.
Saptamana aceasta, reprezentantii Sigurantei Produselor din Statele Unite ale Americii au anuntat ca 2.8 milioane de masini de spalat produse de catre Samsung Electronics Co. vor fi rechemate de pe piata. Comisia de Protectie a Consumatorului a anuntat ca au fost raportate peste 700 de incidente in care partea superioara a masinii de spalat s-a desprins in timpul ciclului de functionare. In 9 dintre aceste cazuri, persoanele au fost ranite, cel mai recent fiind raportata ruperea unui maxilar. In aceasta situatie de afla 34 de modele vandute in diferite zone, incepand cu anul 2011.
Directorul Comisiei pentru Protectia Consumatorului, Elliot Kayne a declarat ca cele 34 de modele de masini de spalat cu incarcare verticala prezinta adevarate riscuri de ranire atunci cand se afla in etapa de centrifugare la viteze mari si ca cea mai buna metoda de a preveni astfel de cazuri consta in contactarea companiei Samsung de catre toti cei ce detin aceste electrocasnice.
Ultimele situatii aparute de acest gen au dat nastere unor reactii deoarece se puteau lua masuri pentru a le preveni. Samsung se afla deja in proces cu trei consumatori care au declarat ca masinile au explodat in timpul functionarii, iar Curtea a subliniat faptul ca firma stia de aceasta problema inca din luna octombrie a anului 2013, cand un astfel de caz a avut loc in California.
In declaratiile facute de catre companie, aceasta nu a subliniat cand a aflat de aceasta problema. John Herrington, vice-presedintele departamentului de Electrocasnice al Samsung Electronics America: "Prioritatea este de a reduce riscurile de siguranta in case si de a oferi consumatorilor variante simple de rechemare a produselor. Ne miscam repede si, in parteneriat cu Protectia Consumatorului vrem sa ne asiguram ca optiunile disponibile sunt cunoscute de catre consumatori.”
Ca si variante disponibile in ceea ce priveste aceasta situatie sunt: reparatiile la domiciliu, schimbarea produselor sau returnarea banilor. De asemenea, utilizatorii sunt rugati sa foloseasca cicluri care sa implice viteze mai mici de centrifugare.
Compania a declarat ca lucreaza cu retaileri si agentii pentru a realiza o informare corespunzatoare in randul detinatorilor de astfel de masini prin abordare directa, serviciul clienti, social media, marketing si comunicare directa in magazinele de profil. De asemenea, a declarat ca modele vandute in afara Americii de Nord nu sunt afectate.
In aprilie 2013, Samsung a realizat cea mai mare rechemare de produse din Australia. 150.000 de masini de spalat ce au fost vandute incepand cu anul 2010, au fost retrase ca urmare a faptului ca au fost stabilite legaturi intre aceste electrocasnice si unele incendii de locuinte. Toata aceasta situatie a avut si va avea in continuare un impact asupra renumelui si profitului acestei companii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor