Samsung trebuie sa retraga aproximativ 3 milioane de masini de spalat

Data publicarii: 10-01-2017 | Finante-Banci
5 noiembrie 2016. Dupa scandalul in care compania Samsung a fost implicata in problema telefoanelor Galaxy Note 7, stirea conform careia exista o noua situatie ce implica rechemarea unor produse ale acestei companii de pe piata, a starnit o serie de reactii. Reputatia acestui mare producator a avut mult de suferit in contextul problemelor generate de telefonul mobil iar, situatia cu masinile de spalat pare sa fi venit intr-un moment deloc potrivit.
Saptamana aceasta, reprezentantii Sigurantei Produselor din Statele Unite ale Americii au anuntat ca 2.8 milioane de masini de spalat produse de catre Samsung Electronics Co. vor fi rechemate de pe piata. Comisia de Protectie a Consumatorului a anuntat ca au fost raportate peste 700 de incidente in care partea superioara a masinii de spalat s-a desprins in timpul ciclului de functionare. In 9 dintre aceste cazuri, persoanele au fost ranite, cel mai recent fiind raportata ruperea unui maxilar. In aceasta situatie de afla 34 de modele vandute in diferite zone, incepand cu anul 2011.
Directorul Comisiei pentru Protectia Consumatorului, Elliot Kayne a declarat ca cele 34 de modele de masini de spalat cu incarcare verticala prezinta adevarate riscuri de ranire atunci cand se afla in etapa de centrifugare la viteze mari si ca cea mai buna metoda de a preveni astfel de cazuri consta in contactarea companiei Samsung de catre toti cei ce detin aceste electrocasnice.
Ultimele situatii aparute de acest gen au dat nastere unor reactii deoarece se puteau lua masuri pentru a le preveni. Samsung se afla deja in proces cu trei consumatori care au declarat ca masinile au explodat in timpul functionarii, iar Curtea a subliniat faptul ca firma stia de aceasta problema inca din luna octombrie a anului 2013, cand un astfel de caz a avut loc in California.
In declaratiile facute de catre companie, aceasta nu a subliniat cand a aflat de aceasta problema. John Herrington, vice-presedintele departamentului de Electrocasnice al Samsung Electronics America: "Prioritatea este de a reduce riscurile de siguranta in case si de a oferi consumatorilor variante simple de rechemare a produselor. Ne miscam repede si, in parteneriat cu Protectia Consumatorului vrem sa ne asiguram ca optiunile disponibile sunt cunoscute de catre consumatori.”
Ca si variante disponibile in ceea ce priveste aceasta situatie sunt: reparatiile la domiciliu, schimbarea produselor sau returnarea banilor. De asemenea, utilizatorii sunt rugati sa foloseasca cicluri care sa implice viteze mai mici de centrifugare.
Compania a declarat ca lucreaza cu retaileri si agentii pentru a realiza o informare corespunzatoare in randul detinatorilor de astfel de masini prin abordare directa, serviciul clienti, social media, marketing si comunicare directa in magazinele de profil. De asemenea, a declarat ca modele vandute in afara Americii de Nord nu sunt afectate.
In aprilie 2013, Samsung a realizat cea mai mare rechemare de produse din Australia. 150.000 de masini de spalat ce au fost vandute incepand cu anul 2010, au fost retrase ca urmare a faptului ca au fost stabilite legaturi intre aceste electrocasnice si unele incendii de locuinte. Toata aceasta situatie a avut si va avea in continuare un impact asupra renumelui si profitului acestei companii.