Softwin: Topul brandurilor romanesti publicat de ''BusinessWeek'' este irelevant
Data publicarii: 15-12-2006Potrivit lui Mares, BitDefender este cel mai cunoscut brand romanesc pe internet si are peste 40.000 de utilizatori in toata lumea. "Acest top arata in continuare faptul ca romanii gandesc la nivel mic, nu la nivel global", a adaugat Mares.
BitDefender este produsul de referinta al companiei Softwin, avand peste 41 de milioane de utilizatori in mai mult de 100 de tari, potrivit companiei. Procentul cel mai mare din vanzarile online pentru BitDefender il detin Statele Unite cu 51% din totalul vanzarilor, urmate de Germania (33%), Spania (5%) si Australia (4%).
Potrivit datelor publicate de Softwin, gama BitDefender a inregistrat in 2005 un volum de afaceri de peste 30 de milioane de dolari, iar la jumatatea anului 2006 vanzarile au depasit 60 milioane de dolari. Prognoza companiei pentru 2007 indica vanzari de 100 de milioane de dolari pentru acest segment. Produsele BitDefender reprezinta 95% din exportul de licente romanesti de software pe anul trecut.
Pentru a comenta pe marginea Top Brands Romania, NewsIn a mai contactat companiile BRD, Dacia si Petrom - ale caror marci se numara printre primele in fruntea clasamentului - insa reprezentantii acestora nu au dorit sa comenteze.
Potrivit Top Brands Romania, pe primul loc in clasament se afla Dacia, cu o valoare a brandului de 387,4 milioane de euro, urmat de BCR (355,6 mil. euro), BRD GSG (208,3 mil. euro), Petrom (86,8 mil. euro) si Sensiblu (72,5 mil. euro).
Potrivit reprezentantilor "Business Week", pentru realizarea studiului s-a folosit un model de calcul care cumuleaza o serie de elemente printre care forta financiara a brandului sau ritmul de crestere al segmentului de industrie unde este prezent brandul. De asemenea, autorii topului spun ca s-a tinut cont de un indice de "brand equity" (atractivitatea unui anume brand pe piata) obtinut prin prelucrarea si indexarea rezultatelor unei cercetari de piata nationale efectuata de D&D Research in 22 de categorii distincte si care acopera peste 200 de branduri romanesti.
Brandurile care sunt cuprinse in studiu sunt cele care au fost lansate si dezvoltate in Romania, indiferent de cetatenia proprietarului, in categorii adresate direct consumatorului (Business to Consumer), inainte de 1 ianuarie 2005. Pentru brandurile cu acoperire mixta (corporate/retail) s-a considerat doar segmentul de retail, potrivit realizatorilor topului. Nu au fost luate in considerare companiile care au fost pana de curand monopoluri (Romtelecom, CFR, Tarom, etc), brandurile din media, precum si holdingurile sau portofoliile de branduri, potrivit aceleiasi surse.
Bogdan Branzas, CEO al companiei de branding Branzas Design, partener al Interbrand, lider international in consultanta de brand, a declarat recent pentru NewsIn ca singura metoda de evaluare de brand acceptata international este cea folosita de Interbrand pentru aproape 400 de companii din toata lumea.
"In acest moment, sistemul financiar romanesc nu permite cu adevarat evaluarea brandurilor", a declarat Branzas. "Brandurile romanesti sunt tinere si metoda de evidenta contabila pe care companiile o folosesc, care de multe ori impiedica accesul la anumite infomatii, sunt motive pentru care Interbrand nu face si nici nu va face in urmatorii ani brand valuation (evaluare de brand - nr.) in Romania", a explicat el.
"Mi-e greu sa cred ca cineva a stat cu finantele BCR pe masa si a studiat cu adevarat problema", a argumentat partenerul Interbrand, companie care realizeaza anual "Cele mai bune branduri internationale".
Business Media Group (BMG), care editeaza "Business Week" in Romania, este un grup independent de media fondat in 1995. Compania mai editeaza, printre altele, "Business Review", "Biz", "Campaign".
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor