Turistii revin in Europa si odata cu ei si investitorii
Data publicarii: 13-03-2017 | EconomieTuristii incep sa revina in Europa iar revenirea acestui sector se vede in cresterea rezervarilor in hoteluri, cresterea cheltuielilor in magazinele duty free si cresterea traficului aerian, ceea ce duce la imbunatatirea estimarilor companiilor din sectorul calatoriilor si divertismentului, transmite Reuters.
Relansarea de pe piețele emergente începe să aducă vizitatori din țări precum China, Brazilia și Rusia în Europa continentală, în timp ce deprecierea lirei sterline după votul în favoarea Brexit a stimulat turismul în Marea Britanie.
"Turismul internațional spre și dinspre piețele emergente a crescut, la fel ca și media sumelor de bani cheltuite pentru o călătorie. Pentru hoteluri, veniturile pe cameră disponibilă s-au îmbunătățit în Europa și Marea Britanie", susține Jeff Meys, director de portofoliu la NN Investment Partners.
În aceste condiții, sub-indicele pan-European STOXX 600 care regrupează acțiunile hotelierilor și companiilor aeriene a crescut cu 2% în acest an, după ce a scăzut cu 11% în 2016.
Îngrijorările legate de securitate după atentatele de la Paris, din noiembrie 2015 și ianuarie 2016, și Nisa, iulie 2016, au redus apetitul turiștilor pentru Franța, ceea ce i-a costat pe hotelierii francezi aproximativ 675 milioane de dolari în 2016 sub formă de venituri pierdute, estima recent firma de cercetare MKG. Însă cifrele oficiale arată că în trimestrul patru 2016 numărul turiștilor care au vizitat Franța a crescut, ceea ce arată o revenire la normalitate.
Îmbunătățirea situației în sectorul călătoriilor este evidentă în ultimele rezultate publicate de companii precum firma spaniolă Amadeus, care furnizează sisteme de rezervări pentru companii aeriene, sau Groupe Eurotunnel, compania care operează trenurile Eurostar. Producătorii de articole de lux Prada, LVMH și Hugo Boss au menționat și ei creșterea cheltuielilor turiștilor și majorarea afluxului de turiști din Asia în ultimele lor rezultate.
De asemenea, cumpărăturile în magazinele scutite de taxe din Europa, un indicator al cheltuielilor turiștilor, au crescut cu 21% în ianuarie 2016, a doua lună consecutivă de creștere după un an de declin, arată cifrele furnizate de compania Global Blue. Cumpărăturile în magazinele duty free din Franța au crescut cu 20%, în timp ce vânzările în Italia și Germania au crescut pentru prima dată în ultimele 12 luni.
Creșterea numărului de călătorii cu avionul spre și în interiorul Europei a ajutat și la menținerea entuziasmului investitorilor față de acțiunile societăților care operează companii aeriene și aeroporturi în regiune. IAG, proprietarul British Airways, a raportat o creștere a traficului în luna februarie, în timp ce companiile low cost Easyjet și Ryanair au anunțat creștere de 8 până la 10% a pasagerilor în luna februarie 2017 comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Similar, acțiunile Fraport, operatorul aeroportului din Frankfurt, au revenit la maximele de la finele lui 2015. Pe lângă perspectivele de creștere, acțiunile oferă și un dividend stabil, ceea ce crește atractivitatea lor în rândul investitorilor interesați să profite de relansarea turismului și călătoriilor în Europa.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor