Ce isi doresc bancherii la angajare
Data publicarii: 22-12-2006
Intr-o banca, atmosfera de lucru trebuie sa fie placuta, activitatea din companie sa ofere provocari profesionale, iar firma sa fie prospera. Acestea sunt trei atribute de tip "obligatoriu" sau "bilet de intrare" ("must" sau "entry tickets"), fara de care candidatii nu concep sa se angajeze. Rezultatele provin dintr-un studiu realizat la sfarsitul acestui an de compania Synergize Consulting, in randul tinerilor profesionisti.
De asemenea, ei nu concep ca managementul companiei sa nu fie performant ori sa nu ofere locuri de munca sigure sau sa nu plateasca orele suplimentare. Tot pe lista lucrurilor obligatorii se afla dotarea tehnico-materiala, care trebuie sa fie corespunzatoare. Si, nu in ultimul rand, companiei trebuie sa ii pese de angajati.
Fiecare organizatie are particularitatile sale
Nu exista retete universale pentru definirea unei politici de loializare intr-o companie. Exista diferente in functie de industrii, dar sunt diferente si intre firme, in cadrul aceleiasi industrii. Acestea se definesc in functie de specificul unei companii, istoria acesteia sau tipul de management, atrage atentia Daniel Enescu, General Manager al Daedalus Consulting, firma partenera in cadrul Synergize. Cresterea salariilor mai rapida decat a pietei poate sa fie considerata chiar obligatorie de unii angajati. Un asemenea exemplu l-a intalnit Enescu in cazul unei firme care, de cinci ani de zile, isi rasplatea angajatii mai bine decat concurenta. Atunci cand acest fapt nu a mai fost posibil, firma avand dificultati financiare, personalul s-a revoltat.
Utilizand modelul Kano, de clasificare a preferintelor, Synergize a definit patru atribuite de tip motivator (in engleza "key drivers"). Acestea, daca exista, creeaza loialitate, iar daca nu, genereaza o imagine negativa. In aceasta categorie intra investitiile in dezvoltarea profesionala prin programe de instruire adecvate si posibilitatea de a promova rapid in interiorul organizatiei, precum si pachetul salarial. Tot in aceasta categorie intra si strategia bine definita si clara.
In categoria "valoare adaugata" (in engleza "value added") a atributelor care, daca nu exista loialitate, nu este afectata, dar daca exista, ea este pozitiv influentata, se afla reputatia buna pe piata.
Angajatii, dezinteresati de responsabilitatea sociala
In atributele cu un impact nesemnificativ asupra loialitatii, denumite castiguri nesemnificative ("low yields"), intra responsabilitatea sociala pe care o denota compania, programul de lucru flexibil, sediul de lucru (care trebuie sa arate foarte bine) sau daca respectiva firma este lider de piata. Posibilitatea de a desfasura activitati variate pe termen lung, proximitatea sediului sau modelele pe care angajatii le pot urma nu il incanta prea mult pe tanarul profesionist. Poate sa para surprinzator la prima vedere ca modul in care arata sediul nu ii preocupa pe cei care ar vrea sa lucreze intr-o banca, dar explicatia e simpla: toate bancile arata bine.
Problemele se rezolva in ordinea importantei
De obicei se actioneaza cu prioritate asupra atributelor de tip "bilet de intrare", dupa care asupra celor de tip motivare. Atributele de tip "valoare adaugata" sunt adeseori utilizate pentru diferentiere. Cele de tip "castiguri nesemnificative" sunt fie neglijate, fie urmarite pe termen lung. Selectarea atributelor care trebuie adresate cu prioritate se bazeaza pe evaluarea satisfactiei angajatilor fata de acestea. Astfel, este posibil sa se actioneze asupra atributelor de tip "motivare" inaintea celor de tip "bilet de intrare", daca acolo se inregistreaza un nivel de satisfactie alarmant de scazut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri