Ce isi doresc bancherii la angajare
Data publicarii: 22-12-2006Intr-o banca, atmosfera de lucru trebuie sa fie placuta, activitatea din companie sa ofere provocari profesionale, iar firma sa fie prospera. Acestea sunt trei atribute de tip "obligatoriu" sau "bilet de intrare" ("must" sau "entry tickets"), fara de care candidatii nu concep sa se angajeze. Rezultatele provin dintr-un studiu realizat la sfarsitul acestui an de compania Synergize Consulting, in randul tinerilor profesionisti.
De asemenea, ei nu concep ca managementul companiei sa nu fie performant ori sa nu ofere locuri de munca sigure sau sa nu plateasca orele suplimentare. Tot pe lista lucrurilor obligatorii se afla dotarea tehnico-materiala, care trebuie sa fie corespunzatoare. Si, nu in ultimul rand, companiei trebuie sa ii pese de angajati.
Fiecare organizatie are particularitatile sale
Nu exista retete universale pentru definirea unei politici de loializare intr-o companie. Exista diferente in functie de industrii, dar sunt diferente si intre firme, in cadrul aceleiasi industrii. Acestea se definesc in functie de specificul unei companii, istoria acesteia sau tipul de management, atrage atentia Daniel Enescu, General Manager al Daedalus Consulting, firma partenera in cadrul Synergize. Cresterea salariilor mai rapida decat a pietei poate sa fie considerata chiar obligatorie de unii angajati. Un asemenea exemplu l-a intalnit Enescu in cazul unei firme care, de cinci ani de zile, isi rasplatea angajatii mai bine decat concurenta. Atunci cand acest fapt nu a mai fost posibil, firma avand dificultati financiare, personalul s-a revoltat.
Utilizand modelul Kano, de clasificare a preferintelor, Synergize a definit patru atribuite de tip motivator (in engleza "key drivers"). Acestea, daca exista, creeaza loialitate, iar daca nu, genereaza o imagine negativa. In aceasta categorie intra investitiile in dezvoltarea profesionala prin programe de instruire adecvate si posibilitatea de a promova rapid in interiorul organizatiei, precum si pachetul salarial. Tot in aceasta categorie intra si strategia bine definita si clara.
In categoria "valoare adaugata" (in engleza "value added") a atributelor care, daca nu exista loialitate, nu este afectata, dar daca exista, ea este pozitiv influentata, se afla reputatia buna pe piata.
Angajatii, dezinteresati de responsabilitatea sociala
In atributele cu un impact nesemnificativ asupra loialitatii, denumite castiguri nesemnificative ("low yields"), intra responsabilitatea sociala pe care o denota compania, programul de lucru flexibil, sediul de lucru (care trebuie sa arate foarte bine) sau daca respectiva firma este lider de piata. Posibilitatea de a desfasura activitati variate pe termen lung, proximitatea sediului sau modelele pe care angajatii le pot urma nu il incanta prea mult pe tanarul profesionist. Poate sa para surprinzator la prima vedere ca modul in care arata sediul nu ii preocupa pe cei care ar vrea sa lucreze intr-o banca, dar explicatia e simpla: toate bancile arata bine.
Problemele se rezolva in ordinea importantei
De obicei se actioneaza cu prioritate asupra atributelor de tip "bilet de intrare", dupa care asupra celor de tip motivare. Atributele de tip "valoare adaugata" sunt adeseori utilizate pentru diferentiere. Cele de tip "castiguri nesemnificative" sunt fie neglijate, fie urmarite pe termen lung. Selectarea atributelor care trebuie adresate cu prioritate se bazeaza pe evaluarea satisfactiei angajatilor fata de acestea. Astfel, este posibil sa se actioneze asupra atributelor de tip "motivare" inaintea celor de tip "bilet de intrare", daca acolo se inregistreaza un nivel de satisfactie alarmant de scazut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut