Memorandum pentru redresarea Postei Romane, aprobat miercuri in Guvern
Data publicarii: Astazi, 28-09-2017 | EconomieGuvernul a aprobat miercuri un memorandum pentru redresarea activitatii Companiei Nationale 'Posta Romana', pe o perioada de 5 ani, iar printre masurile cuprinse in planul strategic se numara cresterea veniturilor prin diversificarea produselor si serviciilor si utilizarea eficienta a fondurilor anuale primite de la Uniunea Postala Universala.
"Planul strategic cuprinde un set de măsuri printre care cele mai importante vizează: creșterea veniturilor prin diversificarea produselor și serviciilor, utilizarea eficientă a fondurilor anuale primite de la Uniunea Poștală Universală (UPU), bani care nu au fost folosiți niciodată deși, în fiecare an, 200.000 de dolari au fost puși la dispoziția companiei pentru dotări curente (cântare, scannere, cititoare de bare etc...) și renegocierea contractelor existente cu agenții economici", se arată într-un comunicat al Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, remis miercuri AGERPRES.
Potrivit sursei citate, o măsură extrem de importantă este reorganizarea companiei prin înființarea centrelor de profit la nivel regional, ceea ce presupune responsabilizarea conducerilor locale în gestionarea bugetului și în atragerea de venituri destinate dezvoltării zonei respective.
De asemenea, printre măsurile de redresare se mai află: introducerea controalelor volum-tarif-încasări, analizarea tarifelor practicate, achiziția de echipamente moderne și tehnică de calcul, prioritizarea investițiilor în scopul efectuării dotărilor absolut necesare desfășurării activității la standardele impuse de piață de curierat.
Măsurile din planul strategic urmăresc reconstruirea și consolidarea instituției într-o companie profitabilă care se autofinanțează și se dezvoltă ca un furmizor modern de servicii poștale, la tarife accesibile și standarde europene, precizează MCSI.
Planul strategic de redresare a Companiei Naționale 'Poșta Română' se întinde pe 5 ani, are termene clare pentru fiecare etapă de implementare în parte și vine în completarea majorării capitalului social al companiei, proces care se află în desfășurare.
Consiliul de Administrație (CA) al Companiei Naționale "Poșta Română" (CNPR) va numi un director general cu mandat de patru ani după data de 8 octombrie, până atunci interimatul urmând să fie asigurat de către Rareș Stanciu, fostul director operațional al instituției, au declarat, marți, pentru AGERPRES, reprezentanții CNPR.
Pe data de 24 septembrie 2017 mandatul de director interimar al Poștei Române al lui Andrei Stănescu a expirat.
"Compania Națională Poșta Română a scos la licitație achiziționarea de servicii de head hunting, în vederea numirii unui nou director general. În acest sens, compania a desemnat firma de executive search George Butunoiu Group pentru a furniza asistență de specialitate în procesul de recrutare și selecție, conform prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Până la data de 8 octombrie, Butunoiu Group trebuie să întocmească o listă cu posibili candidați, iar ulterior acestei date Consiliul de Administrație urmează să valideze o persoană din acea listă. Procedura poate să dureze o zi, două, o săptămână. Cert este că, până la sfârșitul lunii octombrie, Poșta Română va avea un nou director director general stabil, cu mandat de patru ani", au explicat sursele citate.
În legătură cu noul director interimar al CNPR, Rareș Stanciu, reprezentanții Poștei au precizat că mandatul acestuia este stabilit la cel mult patru luni sau până în momentul în care va fi numit un director general cu mandat întreg.
În data de 4 ianuarie 2017, directorul executiv al Direcției Juridice, Control și Resurse Umane din Poșta Română, Andrei Stănescu, a fost numit în funcția de director interimar al companiei, până la definitivarea procedurilor de selecție a noului director general. Numirea a venit după ce fostul director al Poștei Române, Alexandru Petrescu, a fost propus și validat pentru funcția de ministru al Economiei, în Guvernul condus de premierul Sorin Grindeanu.
Poșta Română este o companie națională înființată conform Legii 31/1990, și nu o instituție publică. Ea funcționează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că își formează singură veniturile din contracte comerciale și, prin urmare, se autofinanțează. Poșta Română este deținută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informațională, în proporție de 75%, și de Fondul Proprietatea (FP) în proporție de 25%.
Compania deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poștei Române și peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de rețeaua poștală proprie.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor