Comisia Europeana intentioneaza introducerea taxei ecologice pentru automobile
Data publicarii: 22-01-2007Propunerea le va fi facuta ministrilor de finante din cele 27 de state membre UE la consiliul ministerial din primavara, dar - potrivit comisarului european pentru taxe si uniune vamala - ea ar putea fi introdusa cel mai probabil in 2009.
Metodologia de calcul al taxei ar fi aceeasi in toate statele membre, dar autoritatile vor avea posibilitatea sa stabileasca la nivel local rata de impozitare. O patrime din taxa va depinde insa de nivelul emisiilor de dioxid de carbon al autovehiculului.
Comisarul european sustine ca ideea se bucura de sustinerea Parlamentului European si ca este nevoie de voturile a doua treimi din numarul europarlamentarilor pentru a trece de PE.
Pe de alta parte, Kovacs a indicat progresele comunitare facute in armonizarea legislatiei privind impozitarea companiilor. CE sustine ca, din cauza legislatiei diferite in cele 27 de state membre in ceea ce priveste impozitarea, companiile nu pot decide ce tari sunt mai competitive din acest punct de vedere.
"In acest moment nu exista transparenta," a spus comisarul european. "Sistemul pe care il avem in vedere ar fi mult mai simplu pentru companii", a adaugat Laszlo Kovacs.
Armonizarea fiscala la nivel european este sustinuta de zece state membre, alte sase agreand ideea, dar nu si anumite detalii ale planului. Statele membre vor putea sa stabileasca rata de impozitare si ele vor avea libertatea de a alege daca sa se alature sau nu acestei scheme. Proiectul ar putea fi implementat deja in 2008, a precizat comisarul pentru impozitare, dar Mare Britanie, Irlanda, Estonia si Slovacia se opun acestuia cu fermitate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024