Cum poti deveni mai eficient in afacerea pe care o conduci

Data publicarii: 24-01-2007
Obtinerea scopurilor prin modalitati eficiente este posibila doar atunci cand esti bine organizat. Cateva idei care va vor ajuta sa deveniti mai organizati: Foloseste un dictionar personal de buzunar, pe care sa il porti constant cu tine pentru a te ajuta sa fii organizat. Cand oamenii vin la tine intreband aceleasi intrebari pe care le puneau si in alte dati, cere-le sa stabileasca o procedura de operare standard scriind simplu felul in care crezi ca ar trebui rezolvata problema. In felul acesta vor ramane la lucrurile pe care le au de facut si nu va vor mai intreba in viitor.

• Creaza o scala de timp pentru proiectele cheie.

• Redacteaza o lista de fiecare zi cu lucrurile care trebuiesc sa fie facute si stabileste de fiecare data prioritatile. Apoi fa activitatile in ordinea prioritatilor.

• Foloseste un indrumator care sa te ajute sa indosariezi activitatile pana in ziua in care te poti ocupa de ele.

• Creeaza un sistem care sa rezolve sarcinile care se repeta.

• Evita excesul de organizare pana la punctul in care perfectionismul tau afecteaza rezultatele obtinute.

• Identifica si reordoneaza cantitatile de alimentare ale biroului pentru a preveni situatiile de lipsa totala.

• Poarta carduri 3x5 sau carnete sau hartii in calendarul tau de buzunar pentru a nota lucruri pe care le-ai putea afla.

• Cand lucrezi la calculator creaza-ti o rutina zilnica de a salva lucrul macar de doua ori pe zi, pentru a te asigura ca nu se pierde.

• Descrie-ti notele sau gandurile pe o caseta apoi pune secretara sa o transcrie sau plateste personal un student pentru a face asta.

• Fa un singur lucru o data.

• Pastreaza un singur proiect pe masa ta de lucru pentru a evita distragerile. Se piede timp sortand alte lucruri in timp ce lucrezi la unul.

• Daca lucrezi la mai multe proiecte punele pe fiecare intr-un dosar clar denumit astfel incet sa nu trebuiasca sa te uiti intr-un dosar mixt pentru a gasii informatii.

• Nu programa fiecare moment al zilei. Pestreaza-ti programul flexibil pentru evenimente neasteptate care pot apare.

• Cand simti ca lucrurile au iesit de sub control OPRESTE-TE. Stai intr-un loc linistit, relaxeaza-te si re-stabileste prioritatile in scris hotarandu-te ce actiuni sa intreprinzi, si apoi reia lucrul.

• Aseaza-te si rezolva toate fleacurile dintr-o suflare.

• Creaza-ti un program flexibil, supraestimand intentionat cantitatea de timp necesara fiecarei activitati.

• Foloseste o pagina a persoanelor - o pagina incepand cu numele unei persoanei pe care vrei sa o intrebi lucrurile de rutina. Apoi suna aceasta o data pe zi, sau cel mult doua ori pentru a-i pune toate intrebarile care s-au acumulat pe pagina.

• Daca esti responsabil cu mai multe proiecte cheie, foloseste paginile proiectului tau in calendarul sau planificatorul tau. Mentine o pagina pentru fiecare proiect. De fiecare data cand te gandesti la ceva care este relevant pentru acel proiect, scrie pe pagina corespunzatoare. In felul acesta iti vei organiza gandurile pe masura ce le ai.

• Stabileste o intalnire cu tine insuti in fiecare zi. Apoi in timpul acestei sedinte lucreaza fara oprire la proiectul cu prioritate de varf.

• Poarta un proiect cu tine astfel incat de fiecare data cand astepti in cabinetul unui doctor, aeroport sau masina, poti fi productiv.

Citeste tot articolul in Wall-Street.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: