Principala problema a companiilor romanesti este lipsa de competitivitate
Data publicarii: 29-01-2007
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) si Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIMB) au organizat vineri o Masa Rotunda despre Impactul Integrarii in Uniunea Europeana asupra comunitatii de afaceri din Romania", se arata intr-un comunicat de presa remis Banknews.ro. "Evolutia Romaniei in Uniunea Europeana va depinde atat de clasa politica, dar mai ales de investitori, manageri, oameni de afaceri - intr-un cuvant de comunitatea oamenilor de afaceri. Important este sa gasim o nisa, o identitate proprie pe care sa o exploatam la maxim" a declarat in deschiderea discutiilor, presedintele CCIR, Victor Babiuc.
Prioritatea este sa invatam sa folosim la maxim oportunitatile oferite de calitatea de membru astfel incat Romania sa se apropie cat mai repede de media comunitara. Atentia pentru lobby a companiilor romanesti trebuie sa se indrepte cat mai mult catre actuala capitala a Europei, Bruxelles" a afirmat Lazar Comanescu, Seful Misiunii Romaniei pe langa Uniunea Europeana, subliniind ca activitatea de lobby este un element esential pentru reprezentarea intereselor Romaniei pe piata UE, care a avut o interventie prin video de la Bluxelles.
De altfel, principala idee care s-a desprins in urma discutiilor prilejuite de Masa Rotunda organizata de CCIR a fost ca lipsa de competitivitate este cea mai mare problema a companiilor romanesti. Vasile Paun, reprezentantul companiilor de consultanta si training, a declarat ca peste 80% din companiile din uniunea europeana mizeaza in primul rand pe Staff Inteligence - competitivitatea prin informare, concept de care firmele romanesti sunt complet straine. Mai mult, in Romania nu se predau aceste notiuni viitorilor manageri din facultatile economice.
Aceeasi idee a fost sustinuta si de presedintele Asociatiei Nationale a Importatorilor si Exportatorilor din Romania (ANEIR), Mihai Ionescu, care a tinut sa arate ca Guvernul a redus la jumatate fondurile dedicate cresterii competitivitatii. De asemenea, viceguvernatorul BNR Eugen Dijmarescu a tinut sa precizeze: "a fi competitiv in Romania este primul criteriu pentru a fi competitiv oriunde in lume".
In finalul intalnirii, Vicepresedintele CCIR, Dragos Seuleanu, a anuntat masurile pe care Camera de Comert si Industrie a Romaniei le va lua pentru realizarea unei platforme de comunicare intre partenerii sociali interesati de accelerarea convergentei dintre Romania si celelalte state membre ale U.E. si a unui sistem de alerta preventiv pentru solutionarea urgenta a problemelor cu care se confrunta mediul de afaceri.
Evenimentul s-a bucurat de participarea principalilor actori de pe scena politico-economica direct interesati de schimbarile pe care integrarea in Uniunea Europeana le vor provoca in mediul de afaceri romanesc: presedinti ai Camerelor de Comert, ai patronatelor, sindicatelor, autoritatilor si agentiilor nationale de reglementare, profesori universitari, diplomati si reprezentanti ai comunitatii oamenilor de afaceri.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii