Principala problema a companiilor romanesti este lipsa de competitivitate
Data publicarii: 29-01-2007
Prioritatea este sa invatam sa folosim la maxim oportunitatile oferite de calitatea de membru astfel incat Romania sa se apropie cat mai repede de media comunitara. Atentia pentru lobby a companiilor romanesti trebuie sa se indrepte cat mai mult catre actuala capitala a Europei, Bruxelles" a afirmat Lazar Comanescu, Seful Misiunii Romaniei pe langa Uniunea Europeana, subliniind ca activitatea de lobby este un element esential pentru reprezentarea intereselor Romaniei pe piata UE, care a avut o interventie prin video de la Bluxelles.
De altfel, principala idee care s-a desprins in urma discutiilor prilejuite de Masa Rotunda organizata de CCIR a fost ca lipsa de competitivitate este cea mai mare problema a companiilor romanesti. Vasile Paun, reprezentantul companiilor de consultanta si training, a declarat ca peste 80% din companiile din uniunea europeana mizeaza in primul rand pe Staff Inteligence - competitivitatea prin informare, concept de care firmele romanesti sunt complet straine. Mai mult, in Romania nu se predau aceste notiuni viitorilor manageri din facultatile economice.
Aceeasi idee a fost sustinuta si de presedintele Asociatiei Nationale a Importatorilor si Exportatorilor din Romania (ANEIR), Mihai Ionescu, care a tinut sa arate ca Guvernul a redus la jumatate fondurile dedicate cresterii competitivitatii. De asemenea, viceguvernatorul BNR Eugen Dijmarescu a tinut sa precizeze: "a fi competitiv in Romania este primul criteriu pentru a fi competitiv oriunde in lume".
In finalul intalnirii, Vicepresedintele CCIR, Dragos Seuleanu, a anuntat masurile pe care Camera de Comert si Industrie a Romaniei le va lua pentru realizarea unei platforme de comunicare intre partenerii sociali interesati de accelerarea convergentei dintre Romania si celelalte state membre ale U.E. si a unui sistem de alerta preventiv pentru solutionarea urgenta a problemelor cu care se confrunta mediul de afaceri.
Evenimentul s-a bucurat de participarea principalilor actori de pe scena politico-economica direct interesati de schimbarile pe care integrarea in Uniunea Europeana le vor provoca in mediul de afaceri romanesc: presedinti ai Camerelor de Comert, ai patronatelor, sindicatelor, autoritatilor si agentiilor nationale de reglementare, profesori universitari, diplomati si reprezentanti ai comunitatii oamenilor de afaceri.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online