BRD, mai populara decat BCR
Data publicarii: 06-02-2007 | Finante-Banci
Considerata in anii trecuti cea mai populara banca, BCR a cazut in 2006 pe locul secund in topul increderii, in urma BRD, titreaza Cotidianul. BRD-Groupe Societe Generale a fost cea mai populara banca in 2006, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata IMR & C Group. La intrebarea "In ce institutii bancare din Romania aveti incredere?", BRD a fost mentionata de 462 dintre respondentii esantionului, banca intrunind astfel 30,6% dintre raspunsurile spontane. Pe locul secund, cu 390 dintre raspunsuri (25,8% din mentiunile spontane) se afla BCR. Acelasi studiu, realizat in anii anteriori, arata ca, desi a ocupat in 2005 si 2004 locul 1, BCR a scazut semnificativ intr-un interval de doi ani cu peste jumatate, de la 51,5% in 2003 la 29,7% in 2005.
"Dezvoltarea intreprinsa in 2006, prin deschiderea a aproape 300 de noi unitati, pentru a ajunge la un total de peste 600, a contat si ea, probabil, in mare masura, la construirea acestei imagini a BRD'', spune Patrick Gelin, presedinte-director general, BRD-Groupe Societe Generale.
BCR contraataca
Replica Bancii Comerciale Romane la adresa acestui sondaj nu a intirziat sa apara. Astfel, Cornel Cojocaru, purtator de cuvint al BCR, afirma ca nu se poate face un comentariu pertinent fara a cunoaste intregul studiu. "Rezultatele sint irelevante pentru nivelul intregii tari", sustine acesta. Cojocaru afirma ca, in ceea ce priveste bancile, increderea se reflecta in special in zona depozitelor. "Acolo se manifesta nivelul emotional al consumatorului. Aici, BCR are o dinamica foarte buna si cea mai mare cota de incredere in general", spune el. "Ne-am consolidat cotele de piata inregistrind cresteri pe majoritatea segmentelor de servicii, ceea ce arata increderea de care se bucura banca noastra si subsidiarele sale. Awareness-ul este indiscutabil, la nivelul Superbrands (n.red. - organizatie internationala independenta care actioneaza ca arbitru al brandurilor), BCR aflindu-se printre primele marci din Romania. Totodata, BCR este a doua cea mai valoroasa marca - evaluata la 335 de milioane de euro - potrivit Roland Berger Strategy Consultants", concluzioneaza purtatorul de cuvint al BCR.
CEC a pierdut 90% din popularitate
Interesanta ramine traiectoria CEC in imaginea consumatorilor legata de banci. "Veterana" a scazut in ultimii trei ani de la 7,8% (locul 3) la 5,3% (locul 5), ajungind sa intruneasca la nivelul anului 2006 doar 22 de raspunsuri, adica 1,5% din totalul mentiunilor spontane.
Atit Raiffeisen Bank (locul 3), cit si Bancpost (locul 4) detineau anul trecut aceleasi pozitii in topul increderii, cu precizarea ca numarul mentiunilor spontane a scazut de la 14,3 la 5,8% si, respectiv, de la 9 la 4,8%.
In schimb, Banca Transilvania a avut o evolutie spectaculoasa in preferintele romanilor, ajungind de la 0,9 la 4,6% in decurs de trei ani.
Studiul de tip interviu fata in fata a fost realizat in decembrie 2006 de compania independenta de cercetare full-service IMR&C Group pe un esantion reprezentativ de 1.500 de respondenti din clasa medie, cu virste intre 18 si 55 de ani, in orase de peste 70.000 de locuitori, barbati si femei, cu un venit de peste 200 de euro pe cap de respondent.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024