Punct de vedere EY, Mihai Petre: Procedurile simplificate de vamuire
Data publicarii: 22-10-2019 | EconomieÎn ultima săptămână,importatorii din România s-au confruntat cu o serie de probleme cauzate de întârzierile apărute în acordarea liberului de vamă la diverse birouri vamale din țară, în special din capitală. Mai exact, mare parte dintre camioanele programate pentru tranzit internațional, au fost nevoite să staționeze în țară,putând părăsi vămile doar când autoritățile vamale au confirmat primirea sumelor aferente taxelor vamale datorate în conturile proprii, întârzieri care s-au prelungit până la 2-5 zile de așteptare.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri