Punct de vedere EY, Mihai Petre: Procedurile simplificate de vamuire
Data publicarii: 22-10-2019 | EconomieÎn ultima săptămână,importatorii din România s-au confruntat cu o serie de probleme cauzate de întârzierile apărute în acordarea liberului de vamă la diverse birouri vamale din țară, în special din capitală. Mai exact, mare parte dintre camioanele programate pentru tranzit internațional, au fost nevoite să staționeze în țară,putând părăsi vămile doar când autoritățile vamale au confirmat primirea sumelor aferente taxelor vamale datorate în conturile proprii, întârzieri care s-au prelungit până la 2-5 zile de așteptare.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024