Punct de vedere EY, Mihai Petre: Procedurile simplificate de vamuire
Data publicarii: 22-10-2019 | EconomieÎn ultima săptămână,importatorii din România s-au confruntat cu o serie de probleme cauzate de întârzierile apărute în acordarea liberului de vamă la diverse birouri vamale din țară, în special din capitală. Mai exact, mare parte dintre camioanele programate pentru tranzit internațional, au fost nevoite să staționeze în țară,putând părăsi vămile doar când autoritățile vamale au confirmat primirea sumelor aferente taxelor vamale datorate în conturile proprii, întârzieri care s-au prelungit până la 2-5 zile de așteptare.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall