Punct de vedere EY, Mihai Petre: Procedurile simplificate de vamuire
Data publicarii: 22-10-2019 | EconomieÎn ultima săptămână,importatorii din România s-au confruntat cu o serie de probleme cauzate de întârzierile apărute în acordarea liberului de vamă la diverse birouri vamale din țară, în special din capitală. Mai exact, mare parte dintre camioanele programate pentru tranzit internațional, au fost nevoite să staționeze în țară,putând părăsi vămile doar când autoritățile vamale au confirmat primirea sumelor aferente taxelor vamale datorate în conturile proprii, întârzieri care s-au prelungit până la 2-5 zile de așteptare.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
„În era digitală, era vitezei, 90% din operațiunile de vămuire din România sunt realizate în continuare în procedura normală, din păcate. Adică prezența fizică a mijloacelor de transport în vămi este necesară, efectuarea controalelor fizice trebuie să se realizeze în programul de lucru al ofițerilor vamali, plata sumelor aferente taxelor de import trebuie confirmată de biroul vamal” spune Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România.
Acesta este și motivul principal pentru care se crează întârzieri în lanțul logistic de aprovizionare. Implicit, importatorii vor plăti mai mult pentru mărfurile staționate în vamă. În același timp birourile vamale devin supraaglomerate, lucru care conduce la întârzieri în ceea ce privește livrarea la timp a mărfurilor sau darea lor în producție ceea ce înseamnă că consumatorul plătește mai mult decât și-a planificat.
Care sunt soluțiile imediate și la îndemână? Ei bine, potrivit lui Mihai Petre, „una dintre procedurile simplificate prevăzute de legislație este amânarea plății taxelor la import. Practic, la cererea importatorului, și dacă sunt respectate anumite condiții, bunurile pot fi importate cu plata amânată maxim 30 de zile. Astfel, la momentul vămuirii, sunt evitate întârzierile legate de procesarea și confirmarea plăților de către biroul vamal (plăți care pot avea loc ulterior liberului de vamă, în termenul de 30 de zile de la data declarației vamale)”.
„O altă soluție pentru a rezolva dificultățile întâmpinate la import o reprezintă procedura de vămuire la domiciliu. Aceasta face posibilă sosirea mijlocului de transport direct la depozit fără drumuri către biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la sediul importatorului. Procedura presupune implicare minimă din partea ofițerilor vamali și se poate efectua chiar și în afara orelor de program ale acestora, în baza unei autorizații” continuă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an