Studiu de atractivitate EY Romania: Investitorii revin in 2021
Data publicarii: 02-07-2021 | EconomieInvestițiile străine directe au fost afectate inevitabil de pandemia de Covid-19 nu doar în România ci și în restul lumii. Mia mult, pe lângă chestiunile legate de stabilitatea politică și fiscală, investitorii au început să fie din ce în ce mai atenți și la felul în care autoritățile din țările de destinație au reușit să gestioneze pandemia.
Potrivit studiului EY România Attractiveness Survey, un studiu de atractivitate dedicat pieței locale, în România, scăderea investițiilor a fost semnificativă pe de o parte, însă, pe de altă parte, țara noastră beneficiază în continuare de capacități serioase în sectorul IT, în domeniul proiectelor logistice și de dezvoltare a comerțului cu amănuntul, sectoare care au atras în continuare investitori și pe durata pandemiei, 57 de astfel de proiecte fiind înregistrate anul trecut, proiecte care au generat peste 2000 noi locuri de muncă.
„România a înregistrat cea mai mare creștere a PIB-ului din Uniunea Europeană în primul trimestru al anului 2021, însă provocarea nu este încă depășită. Pandemia a avut un impact puternic asupra tendințelor economice globale, provocând modificări ale planurilor investiționale și schimbând factorii pe care liderii de afaceri îi iau în considerare atunci când evaluează destinațiile de investiții. Pentru a genera o creștere economică durabilă și sănătoasă, România trebuie să fie percepută ca o destinație de investiții stabilă și atractivă”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, 75% dintre investitori au declarat că planurile lor în acest an nu mai sunt influențate de pandemia provocată de Covid-19. La polul opus, doar 5% dintre respondenți consideră că planurile de investiții sunt afectate în continuare de pandemie. Comparând cifrele cu cele de anul trecut, descoperim că în 2020, nu mai puțin de 43% dintre investitori, declarau la acea vreme că planurile lor erau influențate de reacția locală la pandemie. Vestea bună este că rolul acesteia se reduce din ce în ce mai mult, atenția mutându-se de această dată asupra schimbărilor structurale generate și asupra noilor factori care prevalează în procesul decizional în privința investițiilor.
Astfel, în următoarele 12 luni, 66% dintre investitorii care au răspuns la sondajul EY România, au declarat că plănuiesc să își extindă operațiunile din România. Intenția din acest punct de vedere era calculată la doar 27% în urmă cu un an.
Mai mult, pe termen lung, 41% dintre respondenți consideră că atractivitatea României va crește în perioada post-pandemie, iar principalele priorități ar trebui să fie încurajarea politicilor de protecție a mediului, creșterea calității produselor și a valorii adăugate serviciilor respectiv sprijinirea IMM-urilor.
Potrivit studiului EY România Attractiveness Survey, un studiu de atractivitate dedicat pieței locale, în România, scăderea investițiilor a fost semnificativă pe de o parte, însă, pe de altă parte, țara noastră beneficiază în continuare de capacități serioase în sectorul IT, în domeniul proiectelor logistice și de dezvoltare a comerțului cu amănuntul, sectoare care au atras în continuare investitori și pe durata pandemiei, 57 de astfel de proiecte fiind înregistrate anul trecut, proiecte care au generat peste 2000 noi locuri de muncă.
„România a înregistrat cea mai mare creștere a PIB-ului din Uniunea Europeană în primul trimestru al anului 2021, însă provocarea nu este încă depășită. Pandemia a avut un impact puternic asupra tendințelor economice globale, provocând modificări ale planurilor investiționale și schimbând factorii pe care liderii de afaceri îi iau în considerare atunci când evaluează destinațiile de investiții. Pentru a genera o creștere economică durabilă și sănătoasă, România trebuie să fie percepută ca o destinație de investiții stabilă și atractivă”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, 75% dintre investitori au declarat că planurile lor în acest an nu mai sunt influențate de pandemia provocată de Covid-19. La polul opus, doar 5% dintre respondenți consideră că planurile de investiții sunt afectate în continuare de pandemie. Comparând cifrele cu cele de anul trecut, descoperim că în 2020, nu mai puțin de 43% dintre investitori, declarau la acea vreme că planurile lor erau influențate de reacția locală la pandemie. Vestea bună este că rolul acesteia se reduce din ce în ce mai mult, atenția mutându-se de această dată asupra schimbărilor structurale generate și asupra noilor factori care prevalează în procesul decizional în privința investițiilor.
Astfel, în următoarele 12 luni, 66% dintre investitorii care au răspuns la sondajul EY România, au declarat că plănuiesc să își extindă operațiunile din România. Intenția din acest punct de vedere era calculată la doar 27% în urmă cu un an.
Mai mult, pe termen lung, 41% dintre respondenți consideră că atractivitatea României va crește în perioada post-pandemie, iar principalele priorități ar trebui să fie încurajarea politicilor de protecție a mediului, creșterea calității produselor și a valorii adăugate serviciilor respectiv sprijinirea IMM-urilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut