Studiu EY: Companiile nu sunt inca pregatite pentru munca hibrida
Data publicarii: 26-11-2021 | HR/CarierePotrivit ediției din acest an a studiului EY „Work Reimagined Employer Survey”, majoritatea angajatorilor la nivel global încă nu au comunicat angajaților niciun plan cu privire la modul în care își vor desfășura activitatea după ce pandemia de Covid-19 se va încheia. Mai mult, amânarea unei asemenea decizii, degradează iremediabil relația companiilor cu angajații lor.
Conform datelor analizate și făcute publice în urma acestui studiu, 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări astfel încât să se poată face trecerea către un regim de muncă hibrid, 90% dintre angajați fiind dispuși să opteze pentru acest model de muncă. Aceștia își doresc flexibilitate în alegerea programului și locului din care muncesc, mulți dintre ei descoperind acest model în perioada pandemiei când angajatorii au fost nevoiți să se reorienteze.
Pe de altă parte, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generându-se astfel o stare de nemulțumire în rândurile angajaților pe teme cheie care țin de transparență, productivitate și flexibilitate. Mai mult, deși sunt conștienți de ce anume își doresc angajații lor, 35% dintre companii își doresc ca aceștia să revină la un program de lucru integral de la birou de îndată ce pandemia se va încheia. E o opinie împărtășită nu doar de companiile care depind de prezența la locul de muncă a angajaților lor ci și de companiile care s-ar putea baza în proporție majoritară pe munca de la distanță.
Dintre riscurile trecerii la un sistem de lucru hibrid, 45% dintre angajatori au menționat capacitatea de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. 43% dintre angajatori sunt de asemenea îngrijorați de modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea în vreme ce pentru 40% dintre respondenți, modelul hibrid reprezintă chiar un pericol pentru colaborare și creativitate.
În procesul de pregătire al revenirii angajaților la birou, siguranța la locul de muncă a devenit de asemenea unul dintre cele mai importante aspecte luate în considerare de angajatori la nivel global. Astfel, 43% dintre aceștia susțin că vor impune angajaților ca aceștia să fie vaccinați cu schemă completă, 42% intenționând să stimuleze vaccinarea prin acordarea de zile libere în condițiile prevăzute de lege.
„Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților,” a declarat Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA.
Conform datelor analizate și făcute publice în urma acestui studiu, 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări astfel încât să se poată face trecerea către un regim de muncă hibrid, 90% dintre angajați fiind dispuși să opteze pentru acest model de muncă. Aceștia își doresc flexibilitate în alegerea programului și locului din care muncesc, mulți dintre ei descoperind acest model în perioada pandemiei când angajatorii au fost nevoiți să se reorienteze.
Pe de altă parte, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generându-se astfel o stare de nemulțumire în rândurile angajaților pe teme cheie care țin de transparență, productivitate și flexibilitate. Mai mult, deși sunt conștienți de ce anume își doresc angajații lor, 35% dintre companii își doresc ca aceștia să revină la un program de lucru integral de la birou de îndată ce pandemia se va încheia. E o opinie împărtășită nu doar de companiile care depind de prezența la locul de muncă a angajaților lor ci și de companiile care s-ar putea baza în proporție majoritară pe munca de la distanță.
Dintre riscurile trecerii la un sistem de lucru hibrid, 45% dintre angajatori au menționat capacitatea de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. 43% dintre angajatori sunt de asemenea îngrijorați de modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea în vreme ce pentru 40% dintre respondenți, modelul hibrid reprezintă chiar un pericol pentru colaborare și creativitate.
În procesul de pregătire al revenirii angajaților la birou, siguranța la locul de muncă a devenit de asemenea unul dintre cele mai importante aspecte luate în considerare de angajatori la nivel global. Astfel, 43% dintre aceștia susțin că vor impune angajaților ca aceștia să fie vaccinați cu schemă completă, 42% intenționând să stimuleze vaccinarea prin acordarea de zile libere în condițiile prevăzute de lege.
„Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților,” a declarat Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024