Multinationale cu creier romanesc
Data publicarii: 17-02-2007 | Afaceri
Dincolo de aceste achizitii, tot mai multe marci locale, Mobexpert, Flamingo sau Domo, au facut primii pasi in afara tarii, prin deschiderea de magazine.
Creste reteaua Jolidon
Ultima dintre mutarile strategice a unei companii romanesti este achizitionarea de catre Jolidon a companiilor Infiore (producator de lenjerie intima) si Emmeci (companie care distribuie angro brandurile Infiore), astfel ca produsele italiene Infiore si Chiaro di Luna vor intra incepand cu luna martie pe piata romaneasca. "Le vom distribui in toate magazinele Jolidon din tara. Produse care se apropie in ceea ce priveste calitatea si pretul de produsele scoase pana acum de Jolidon", a declarat, pentru EVZ Transilvania, Gabriel Carlig, proprietarul Jolidon.
Infiore este una dintre cele mai cunoscute marci de profil italiene, cu o retea de peste 100 de magazine proprii si afaceri anul trecut de aproximativ 20 de milioane de euro. "Noi doream sa ne extindem, iar ei au fost de vanzare. Negocierile au inceput in august anul trecut, alaturi de Jolidon concurand si alte companii italiene", explica Carlig. Potrivit sefului de la Jolidon, 35 dintre cele 100 de magazine ale retelei Infiore se vor rebrandui Jolidon incepand chiar din aceasta luna.
Calculatoare
Pionierii Flamingo s-au mai domolit
Deschizator de drumuri peste granite a fost Flamingo, care, incepand cu 1999, si-a infiintat subsidiare la sud de Dunare. Cu cateva luni in urma, retailerul anunta pentru acest an noi tinte in scopul extinderii in Serbia si Croatia, plus consolidarea operatiunilor din Bulgaria, insa preluarea retailerului Flanco a mai domolit procesul. Compania a fost infiintata in 1993 de Dragos Cinca, Marius Ghenea si Dragos Simion.
Electrocasnice
Domo merge la sud
Compania Domo, al doilea retailer dupa cifra de afaceri - specializat in electronice, electrocasnice si IT&C -, a deschis anul trecut cinci magazine de profil in Bulgaria, cu o suprafata totala de 2.400 de metri patrati si 130 de angajati. In total, numarul de magazine ale grupului a ajuns la sapte in Bulgaria, iar afacerile companiei din afara tarii s-au ridicat la trei milioane de euro.
MOBILA
Mobexpert face hipermarket la vecini
Si producatorul de mobila Mobexpert intentioneaza sa-si extinda operatiunile din afara tarii incepand cu acest an. Divizia Office a companiei detine, din 2000, doua magazine peste hotare - in Sofia si Belgrad - si tot in acest an va fi finalizat si primul hipermarket Mobexpert din Bulgaria. Compania a fost infiintata in urma cu 14 ani si a incheiat anul trecut cu afaceri de 155 de milioane de euro.
Textile
Jolidon a inceput expansiunea cu Budapesta
Compania Jolidon a fost infiintata in 1993, expansiunea sa internationala debutand cu deschiderea in 2000, la Budapesta, a Jolidon Hungary KFT. A urmat Jolidon Italia SRL, la Milano, in 2001, si Jolidon France SARL, la Paris, in 2003. Grupul exporta produsele in intreaga lume, avand in 2006 o cifra totala de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro.
Jolidon nu se afla la prima achizitie de acest fel. Compania a achizitionat in 2004 pachetul majoritar al principalului concurent pe piata romaneasca, Argos SA, iar la sfarsitul anului trecut a cumparat si producatorul clujean de textile LCS Conf (fosta Flacara). In ceea ce priveste achizitia LCS Conf, Gabriel Carlig spune ca va reduce productia de lohn la 50%. (Laura Laurentiu)
Petrol
Rompetrol invata franceza
Grupul Rompetrol a achizitionat in 2005 firma Dyneff, care avea o retea de 226 de benzinarii si mai multe depozite in Spania si Franta. Dinu Patriciu, seful grupului, a anuntat ca Rompetrol va deschide primele benzinarii in Franta in luna martie a acestui an sub marca Rompetrol. Iar expansiunea continua. Intre timp, compania romaneasca a anuntat si participarea la privatizarea companiei petroliere Nafta Industrija Srbije (NIS), cea mai mare companie de profil din Serbia, iar recent, Patriciu a declarat ca este interesat de achizitia unor capacitati de rafinare in Franta sau Italia de o marime cel putin egala cu aceea a Petromidia. Patriciu si-a propus sa-si extinda operatiunile si in zona Balcanilor.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an