Creativitatea si inovatia, cheia pentru un management eficient
Data publicarii: 09-03-2007 | HR/Cariere"Cum sa tinem pasul intr-o lume in viteza: folosirea cunostintelor pentru creativitate si inovatie" a constituit tema intalnirii de afaceri cu acelasi nume desfasurata pe 6 martie, la hotelul Howard Johnson, ce a adus laolalta atat manageri straini, cat si romani, activi in cadrul unora dintre marile companii de pe piata romaneasca. Evenimentul, organizat de Stanton Chase (companie specializata in cercetare si consultanta pentru managementul executiv) si scoala de afaceri HEC Montreal, a fost primul dintr-un numar de patru astfel de intalniri dedicate comunitatii de afaceri din Romania, dupa cum a subliniat Mihaela Damian, partener in cadrul Stanton Chase Romania.
In calitate de reprezentant al HEC Montreal, organizatie internationala ce desfasoara activitati in tara noastra de 8 ani, a fost prezent la intalnire Laurent Simon, profesor de management ce a acumulat o experienta internationala in domeniu, predand cursuri in Romania (management, management de proiect, metoda studiului de caz) si Franta (managementul unei echipe de proiect).
Cunostintele angajatilor si ale clientilor sunt esentiale
In debutul prezentarii sale despre importanta creativitatii si inovatiei intr-o organizatie, Laurent Simon a subliniat: "Ceea ce vreau sa impartasesc cu dumneavoastra nu este o teorie, nu este o metoda, ci, umil vorbind, este doar o perspectiva asupra importantei cunoasterii in noua economie". Realizand o comparatie intre o afacere traditionala si una moderna, acesta a scos in evidenta structura ierarhica rigida, alaturi de imprevizibilitatea celei dintai, spre deosebire de maleabilitatea si adaptabilitatea celei de-a doua, trecand apoi la marcarea necesitatii de a se indrepta spre cel de-al doilea model.
Pentru a realiza acest lucru, investitiile in managementul cunoasterii, la toate nivelurile organizatiei, sunt mai mult decat necesare - in acest sens, reprezentantul HEC Montreal a adus exemplul unor tari care incep deja sa se detaseze de viziunea traditionala asupra unei afaceri, cum ar fi Cehia, care "se afla deja pe cea de-a doua treapta, investind aproape totul in cunoasterea noii economii".
Cea din urma treapta, constand in dezvoltarea unei sensibilitati asupra pietei si diferentierea in cadrul acesteia, poate fi atinsa, dupa cum a subliniat Laurent Simon, numai prin dezvoltarea unei dimensiuni creative, inovative: "Daca vrem sa avem succes in noua lume, trebuie sa investim nu numai in eficientizarea productiei, ci si, de asemenea, in intensitatea creativa".
Pentru a atinge acest deziderat, este important ca managerii unei organizatii sa permita fluxul informational in cadrul acesteia, valorificand nu numai propriile cunostinte, ci si pe cele ale angajatilor sau chiar ale consumatorilor: "Trebuie sa invatam cum sa ne implicam clientii, inca de la inceput, in procesul managerial. Trebuie sa ne gandim la muncitori ca fiind creatori".
Intr-o structura aforistica, Laurent Simon a sintetizat: "Oamenii sunt acolo unde se afla cunoasterea, iar cunoasterea se afla acolo unde sunt oamenii". Marcand importanta dimensiunii creative intr-o organizatie, reprezentantul HEC Montreal a tinut sa precizeze: "Obisnuiam sa ne gandim la creativitate ca fiind inspiratie (artistica, de cele mai multe ori, n. red.) - nu asa functioneaza lucrurile, insa".
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor