Profit in crestere cu 77% pentru ProCredit Bank in 2006
Data publicarii: 20-04-2007 | Finante-BanciIn 2006, ProCredit Bank a incheiat cel de-al doilea an profitabil, inregistrand un profit net de 1,5 milioane EURO, in crestere cu 77% fata de anul 2005, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Veniturile operationale ale bancii au crescut cu 48% fata de cifrele raportate in 2005, iar activele totale au atins valoarea de 218 milioane EURO, ceea ce reprezinta o crestere cu 70% fata de totalul activelor din 2005 (128 milioane EURO).
ProCredit Bank si-a dezvoltat reteaua de locatii prin deschiderea unui numar de 13 noi sucursale si agentii, fiind prezenta in 29 de locatii la sfarsitul anului 2006. "Rezultatele obtinute de ProCredit Bank in 2006 ne confirma asteptarile initiale. Comparativ cu rezultatele financiare din 2005, am inregistrat cresteri de peste 70% atat in ceea ce priveste activele bancii, cat si operatiunile de creditare si servicii bancare. Intentionam ca si in anul 2007 sa ne dezvoltam organic, si chiar daca nu vom investi masiv in extinderea numarului de locatii, avand previzionate deschiderea a 9 noi sucursale si agentii anul acesta, vom pune in continuare foarte mare accent in pregatirea personalului bancii prin traininguri si cursuri. Serviciile pe care le oferim, modul in care ne servim clientii fac parte din strategia de baza a ProCredit Bank." - declara Michael Kowalski, Director General ProCredit Bank.
Cu un portofoliu de peste 55.300 de clienti activi pe servicii bancare (conturi) si o crestere de 49% a conturilor active, valoarea fondurilor atrase de la clienti, persoane fizice si juridice s-a cifrat la 117 milioane EURO. Banca a fost foarte activa in 2006 pe sectorul conturilor de economii unde s-a inregistrat o crestere a volumului fondurilor de 251% fata de luna decembrie a anului 2005. Numarul conturilor active de economii a crescut cu aproape 99% in 2006, demonstrand faptul ca increderea in banca si in calitatea serviciilor oferite a crescut substantial in decursul anului.
"Aceste cifre evidentiaza increderea si aprecierea clientilor nostri in banca si in serviciile oferite. Avand misiunea de a servi la standarde inalte clientii cu venituri mici si medii, consideram ca banca isi indeplineste cu succes misiunea. Faptul ca 85% dintre conturile clientilor nostri au solduri de pana in 1.000 EURO subliniaza angajamentul ferm al ProCredit Bank in servirea acestui grup tinta." - adauga Kowalski.
In operatiunile de creditare, ProCredit Bank a ramas fidela categoriei principale de clienti, microintreprinzatorii si intreprinderile mici si mijlocii, fapt evidentiat si de structura portofoliului de credite aflate in derulare, peste 90% fiind acordate acestei categorii.
La sfarsitul anului 2006, portofoliul de credite aflate in derulare numara 30.000 credite cu un volum de 157 milioane EURO, ceea ce reprezinta o crestere de 40% ca numar de credite si 76.6% crestere in volum fata de 2005. O puternica performanta a fost inregistrata de banca in creditarea sectorului agricol. Pe parcursul anului, ProCredit Bank a acordat mai mult de 5.000 de credite micilor intreprinzatori din mediul rural cu un volum de aproximativ 20 milioane EURO. In 2006, portofoliul de credite agricole a crescut cu 154% in numar de credite si cu 192% in volum.
"Structura portofoliului nostru de credite, cat si rezultatele obtinute arata in mod clar orientarea ProCredit Bank catre creditarea afacerilor mici si a intreprinderilor mici si mijlocii. Toate eforturile bancii converg intr-o calitate superioara a produselor de creditare care sunt oferite acestei categorii, cat si in rezultatele inregistrate." - declara Michael Kowalski.
La sfarsitul lunii decembrie 2006, ProCredit Bank avea o retea formata din 29 de sucursale si agentii si 800 de angajati.
ProCredit Bank Romania face parte din Grupul ProCredit, un grup international care opereaza in prezent in 19 tari pe 3 continente. Inca de la infiintarea bancii, ProCredit Bank a beneficiat de suportul actionarilor ce au fost alaturi de banca in ultimii 5 ani si au fost convinsi ca directia de abordare a microintreprinzatorilor si IMM-urilor este una corecta, cu posibilitati de dezvoltare in viitor.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză