Profit in crestere cu 77% pentru ProCredit Bank in 2006
Data publicarii: 20-04-2007 | Finante-BanciIn 2006, ProCredit Bank a incheiat cel de-al doilea an profitabil, inregistrand un profit net de 1,5 milioane EURO, in crestere cu 77% fata de anul 2005, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Veniturile operationale ale bancii au crescut cu 48% fata de cifrele raportate in 2005, iar activele totale au atins valoarea de 218 milioane EURO, ceea ce reprezinta o crestere cu 70% fata de totalul activelor din 2005 (128 milioane EURO).
ProCredit Bank si-a dezvoltat reteaua de locatii prin deschiderea unui numar de 13 noi sucursale si agentii, fiind prezenta in 29 de locatii la sfarsitul anului 2006. "Rezultatele obtinute de ProCredit Bank in 2006 ne confirma asteptarile initiale. Comparativ cu rezultatele financiare din 2005, am inregistrat cresteri de peste 70% atat in ceea ce priveste activele bancii, cat si operatiunile de creditare si servicii bancare. Intentionam ca si in anul 2007 sa ne dezvoltam organic, si chiar daca nu vom investi masiv in extinderea numarului de locatii, avand previzionate deschiderea a 9 noi sucursale si agentii anul acesta, vom pune in continuare foarte mare accent in pregatirea personalului bancii prin traininguri si cursuri. Serviciile pe care le oferim, modul in care ne servim clientii fac parte din strategia de baza a ProCredit Bank." - declara Michael Kowalski, Director General ProCredit Bank.
Cu un portofoliu de peste 55.300 de clienti activi pe servicii bancare (conturi) si o crestere de 49% a conturilor active, valoarea fondurilor atrase de la clienti, persoane fizice si juridice s-a cifrat la 117 milioane EURO. Banca a fost foarte activa in 2006 pe sectorul conturilor de economii unde s-a inregistrat o crestere a volumului fondurilor de 251% fata de luna decembrie a anului 2005. Numarul conturilor active de economii a crescut cu aproape 99% in 2006, demonstrand faptul ca increderea in banca si in calitatea serviciilor oferite a crescut substantial in decursul anului.
"Aceste cifre evidentiaza increderea si aprecierea clientilor nostri in banca si in serviciile oferite. Avand misiunea de a servi la standarde inalte clientii cu venituri mici si medii, consideram ca banca isi indeplineste cu succes misiunea. Faptul ca 85% dintre conturile clientilor nostri au solduri de pana in 1.000 EURO subliniaza angajamentul ferm al ProCredit Bank in servirea acestui grup tinta." - adauga Kowalski.
In operatiunile de creditare, ProCredit Bank a ramas fidela categoriei principale de clienti, microintreprinzatorii si intreprinderile mici si mijlocii, fapt evidentiat si de structura portofoliului de credite aflate in derulare, peste 90% fiind acordate acestei categorii.
La sfarsitul anului 2006, portofoliul de credite aflate in derulare numara 30.000 credite cu un volum de 157 milioane EURO, ceea ce reprezinta o crestere de 40% ca numar de credite si 76.6% crestere in volum fata de 2005. O puternica performanta a fost inregistrata de banca in creditarea sectorului agricol. Pe parcursul anului, ProCredit Bank a acordat mai mult de 5.000 de credite micilor intreprinzatori din mediul rural cu un volum de aproximativ 20 milioane EURO. In 2006, portofoliul de credite agricole a crescut cu 154% in numar de credite si cu 192% in volum.
"Structura portofoliului nostru de credite, cat si rezultatele obtinute arata in mod clar orientarea ProCredit Bank catre creditarea afacerilor mici si a intreprinderilor mici si mijlocii. Toate eforturile bancii converg intr-o calitate superioara a produselor de creditare care sunt oferite acestei categorii, cat si in rezultatele inregistrate." - declara Michael Kowalski.
La sfarsitul lunii decembrie 2006, ProCredit Bank avea o retea formata din 29 de sucursale si agentii si 800 de angajati.
ProCredit Bank Romania face parte din Grupul ProCredit, un grup international care opereaza in prezent in 19 tari pe 3 continente. Inca de la infiintarea bancii, ProCredit Bank a beneficiat de suportul actionarilor ce au fost alaturi de banca in ultimii 5 ani si au fost convinsi ca directia de abordare a microintreprinzatorilor si IMM-urilor este una corecta, cu posibilitati de dezvoltare in viitor.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare