Biroul de credit se pregateste sa evalueze bonitatea clientilor bancilor
Data publicarii: 24-04-2007 | Finante-BanciMajoritatea bancilor vor transmite si informatii despre clientii fara restante la credite (pozitive) catre Biroul de Credit pana la sfarsitul acestui an, pentru evaluarea bonitatii acestora, a declarat, marti, directorul general al Biroului de Credit, Serban Marian Epure. In prezent, doar "sapte banci, cateva institutii financiare nebancare (IFN) si o societate de leasing" transmit informatii pozitive despre clienti Biroului de Credit, care sunt folosite la evaluarea bonitatii (scoring) clientilor, a precizat Epure.
Directorul general al Biroului de Credit a mentionat ca mizeaza si pe recomandarea guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei catre banci pentru ca acestea sa furnizeze informatii pozitive.
Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) a spus exista discutii ca toate bancile sa transmita informatii pozitive, insa cele mai multe banci nu au reusit inca sa isi puna la punct sistemul informatic pentru a transmite aceste date biroului de credit.
Conform Basel II, institutiile de credit din Romania, in care sunt incluse atat bancile, cat si institutiile financiare nebancare (IFN), vor trebui sa isi adapteze capitalul la riscul pe care si-l asuma atunci cand acorda credite populatiei si firmelor, iar Biroul de Credit serveste stabilirii cu mai mare usurinta a bonitatii clientilor pe baza istoricului bancar si, implicit, a evaluarii mai bune a riscului de creditare.
Sistemul Biroului de Credit se dezvolta in trei faze. Prima faza consta in transmiterea, de catre banci, la Biroul de Credit a datelor despre persoanele cu restante de plata mai mari de 30 zile, cei care au savarsit o infractiune in relatie cu banca si pentru care s-a emis o hotarare judecatoreasca definitiva si pentru persoanele care au declarat date false la momentul solicitarii creditului.
In faza a doua, bancile si institutiile financiare nebancare transmit, in plus, date "pozitive" despre toate platile efectuate de clientii lor persoane fizice pentru produsele de credit, de asigurare, de leasing, de telefonie fixa sau mobila.
Faza a treia este dedicata dezvoltarii scoringului, un produs care va oferi o imagine sintetica si nuantata in acelasi timp a comportamentului debitorului, cu scopul de a usura decizia de creditare.
La finalul lunii februarie 2007, participantii in Sistemul Biroului de Credit erau 23 de banci (aproximativ 97% din piata de retail), 6 societati de credit de consum, o societate de leasing si una de asigurari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an