Taxa auto afecteaza peste jumatate din microintreprinderi
Data publicarii: 04-05-2007 | AfaceriConsiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii (CNIPMM) solicita eliminarea taxei de prima inmatriculare, considerand ca aceasta este profund discriminatorie si afecteaza mai mult de jumatate din microintreprinderile din Romania.
Dintr-un numar de 550.000 de IMM-uri, "500.000 sunt microintreprinderi, iar din acestea mai mult de jumatate nu au resursele necesare sa achizitioneze un autoturism", a declarat Ovidiu Nicolescu, presedintele CNIPMMR.
Consiliul a primit de la IMM-urile membre numeroase critici privind taxa de prima inmatriculare, considerand ca aceasta ar altera mediul concurential, incalca principiile fundamentale ale UE si ar aduce dezechilibre in viata agentilor economici mici si mijlocii din domeniu, acestia fiind supusi unei noi parafiscalitati. "Sustinem cu toata taria eliminarea acestei taxe, iar noi am ridicat aceasta problema din punctul de vedere al micilor intreprinzatori", a spus Nicolescu.
Ministerul Economiei si Finantelor a trimis, in aceasta saptamana, comisarului european, Laszlo Kovacs, o informare referitoare la decizia Guvernului de la Bucuresti de a respecta cerintele Comisiei Europene pentru aplicarea taxei auto, formula noua de calcul a acesteia urmand a fi stabilita impreuna cu expertii europeni.
Comisia Europeana a solicitat guvernului sa modifice taxa de inmatriculare, astfel incat sa fie eliminata discriminarea dintre masinile second-hand inmatriculat in Romania, care sunt vandute fara taxa, si cele din alte tari UE, care sunt taxate. De asemenea, Comisia a cerut ca vechimea sa nu fie considerata un factor care favorizeaza poluarea si, in consecinta, taxa sa nu depaseasca valoarea reziduala a masinii.
Comisia Europeana a declansat, pe 20 martie 2007, procedura de infringement (incalcare a tratatelor) impotriva Romaniei pentru taxa de inmatriculare. Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. CE contesta modul de calcul al taxei pentru masinile vechi si incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE. Astfel, din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi depaseste valoarea reziduala a masinilor, iar masinile second hand vandute de cetatenii romani nu sunt taxate la vanzare asa cum se intampla cu cele vandute de alti cetateni UE.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri