MasterCard a lansat primul ceas din Europa echipat cu tehnologia PayPass
Data publicarii: 29-05-2007 | Finante-BanciMasterCard Worldwide a anuntat lansarea primului ceas din Europa echipat cu tehnologia contactless MasterCard PayPass, in parteneriat cu Garanti Bank din Turcia, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Aceasta noua metoda de plata bazata pe tehnologia PayPass va face ca platile de valoare mica sa fie realizate mai rapid si mai usor.
Consumatorii nu fac decat sa treaca noul lor ceas prin fata cititorului PayPass, la fel cum ar trece un card de credit, pentru a realiza tranzactii, la peste 600 de locatii ale comerciantilor din Turcia, printre care se numara Burger King, Starbucks, Cinebonus, ýstanbul Atatürk Airport Otopark si ýstanbul Ferry Corporation. Ceasul PayPass permite utilizatorilor sa faca cumparaturi cu o valoare de sub 15 Euro, fara a mai fi nevoie de semnatura sau cod PIN. Pentru cumparaturi de valoare mai mare, se va cere in continuare semnatura.
Noul pilot este o extensie a primului program de credit european MasterCard PayPass, lansat cu Garanti Bank in Turcia, in iunie 2006, atunci cand a fost emis cardul 'Garanti Bonus Trink' bazat pe tehnologia PayPass.
Lansarea primelor ceasuri din Europa cu PayPass vine dupa lansarea, tot in iunie 2006, a primului ceas din lume echipat cu MasterCard PayPass in Asia. Aceasta lansare a coincis cu desfasurarea Campionatului Mondial de Fotbal FIFA 2006 din Germania. Acea editie limitata de ceasuri a fost dezvoltata in colaborare cu Chinatrust, LAKS GmbH si On Track Innovations si a fost emisa in Taiwan ca si card companion pentru cardurile de credit MasterCard.
Cathleen Conforti, Global PayPass Product Manager, MasterCard Worldwide, spune: "Platile contactless au un rol important privind inlocuirea numerarului in comertul european. Lansarea unui instrument de plata foarte inovator, cum este acest ceas, in parteneriat cu Garanti Bank, reprezinta doar o modalitate prin care aducem pe piata din Europa alternative la numerar, mai rapide si mai sigure."
Conforti continua: "Tehnologia de plata contactless MasterCard este revolutionara pentru ca are posibilitatea de a schimba obiceiurile consumatorilor. in diferitele parti ale lumii, tehnologia noastra PayPass este utilizata in echipamente care nu mai au nicio legatura cu cardul, cum ar fi brelocul de chei, bratarile si telefoanele mobile, oferind consumatorilor o serie de alternative de plata acolo unde viteza, flexibilitatea si usurinta sunt esentiale. Fara nicio indoiala, zilele in care numerarul era rege se apropie de sfarsit."
Dr. Toni Merschen, Group Head, Chip, MasterCard Worldwide, spune: "Garanti Bank a fost prima banca din Europa care a lansat un program de credit MasterCard PayPass si suntem mandri ca succesul sau a dus la extinderea parteneriatului nostru. inca o data Turcia se va afla in centrul atentiei pentru a vedea cum vor fi primite ceasurile PayPass intr-un mediu care apartine in mod traditional numerarului. Cercetarile noastre arata ca PayPass este ceea ce consumatorii isi doresc sa aiba si sa utilizeze."
Mehmet Sezgin, General Manager, Garanti Payment Systems, spune: "Dupa lansarea cu succes, anul trecut, a primului program de credit PayPass cu MasterCard, extindem parteneriatul nostru cu o alternativa la metodele de plata traditionale prin card. Turcia este o piata unde consumatorii cer inovatii, iar Garanti Bank doreste sa se afle in fruntea acestui trend si sa ofere clientilor sai solutii care sa le faca viata mai usoara."
Cerere mare venita din partea consumatorilor
Inca de la lansare, datele MasterCard arata ca valoarea medie a unei tranzactii MasterCard PayPass, de debit sau credit, este de aproximativ US$20. Consumatorii folosesc cardurile lor de plata mai frecvent, o data ce aceste carduri sunt echipate cu MasterCard PayPass - in medie cu 18% mai des. Aproximativ 75% dintre toate tranzactiile PayPass sunt pentru cumparaturi cu o valoare mai mica de US$25 si aproximativ 45% sunt pentru cumparaturi de sub US$10.
In primul trimestru din 2007, erau peste 14 milioane de carduri si dispozitive MasterCard PayPass pe piata, acceptate la peste 51.000 de locatii ale comerciantilor din intreaga lume, inclusiv McDonald's, Starbucks, 7 Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz si Regal Entertainment Group. Interesul fata de PayPass nu s-a limitat numai la locatiile comerciantilor. Tehnologia s-a dovedit a fi populara in locatiile sportive, iar acum MasterCard PayPass este acceptata pe stadioanele unde se desfasoara Major League Baseball si National Football League, dar si la numeroase evenimente de golf.
Pentru mai multe informatii despre MasterCard PayPass, vizitati site-ul www.mastercard.com/paypass.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză