Biroul, eticheta firmei
Data publicarii: 07-06-2007 | AfaceriPiata autohtona a spatiilor de birouri are perspective bune de dezvoltare si in acest an, noteaza Romania Libera. Cererea pentru spatii de calitate, de clasa A, va creste, ea fiind sustinuta atat de companiile aflate in expansiune (care aspira la sedii moderne), cat si de firmele straine nou intrate pe piata. Totusi, in intervalul 2008-2009, Capitala ar putea fi expusa riscului de supraproductie de spatii de birouri, apreciaza specialistii imobiliari.
Preferinte
"Ca sa fii perceput pe masura business-ului trebuie sa functionezi intr-un spatiu adecvat. Cladirile de birouri, centrele de afaceri, parcurile de afaceri sunt sediile spre care aspira toate companiile, nu numai marile antreprize internationale si nationale. Piata birourilor este dominata de cererea pentru cladiri de clasa A, pentru spatii de calitate, cu facilitati de parcare si acces la mijloace de transport in comun", a declarat Mihaela Raducanu, directorul departamentului de birouri al Regatta. Ea a aratat ca firmele au anumite preferinte atunci cand inchiriaza sau cumpara un sediu. Astfel, bancile si companiile de asigurari aleg birouri in cladirile amplasate pe bulevardele principale, pentru a li se asigura vizibilitate si accesibilitate.
Companiile din sectorul IT prefera birouri "open space", cu suprafete foarte mari pe nivel, localizate in zonele centrale, in apropierea mijloacelor de transport in comun. Firmele romanesti mici si mijlocii prefera birouri mai modeste, deoarece inchiriaza spatii mici, insa acest obicei incepe sa se schimbe. IMM-urile invata de la alte companii, mai mari, ca un sediu reprezentativ aduce beneficii. "In general, majoritatea companiilor internationale prefera sa-si inchireze sediul datorita flexibilitatii. Este mult mai usoara trecerea la un nou sediu, in cazul unor cresteri sau scaderi de personal. Companiile autohtone prefera sa-si construiasca sediul, fiind mai reticente la cheltuielile de chirie", a punctat Raducanu.
Ea a subliniat ca alegerea sediului este o decizie interna a fiecarei companii, care tine de profilul, bugetul, planul ei de afaceri si de dezvoltare: "Fiecare firma isi are stabilite prioritatile si va decide cum isi va lua un sediu. Companiile cu cifra de afaceri buna prefera sa cumpere sediul, pe care-l trateaza ca pe o afacere. La fel de buna este investitia in construirea unui sediu care poate ulterior fi vandut sau inchiriat. In general, imobilele de birouri, mai ales cele de clasa A, se vand dupa ce au fost inchiriate. Ele se vand ca o afacere".
In 2006, piata spatiilor de birouri din Bucuresti a cunoscut cea mai puternica dezvoltare de pana acum, atat din punct de vedere al cladirilor nou livrate, cat si prin nivelul-record de inchirieri, se arata intr-un studiu al CB Richard Ellis. Stocul de birouri s-a majorat cu 43%, pana la 1,190 milioane de metri patrati, iar suprafata totala inchiriata a crescut cu 42%. Sectoarele de IT, telecomunicatii si industrial au generat cel mai mare volum de inchirieri.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii