IMM-urile pot primi finantare pentru obtinerea etichetei ecologice
Data publicarii: 12-06-2007 | AfaceriIntreprinderile mici si mijlocii pot obtine finantari publice de pana la 65 pentru o perioada de trei ani, pentru obtinerea etichetei ecologice, se arata intr-un comunicat al Camerei de Comert si Industrie Bucuresti. Eticheta ecologica se acorda in baza unui set de criterii care analizeaza impactul produsului sau al serviciului asupra mediului pe tot parcursul ciclului sau de viata.
Obtinerea etichetei ecologice nu este obligatorie in statele membre UE, insa producatorii, distribuitorii si furnizorii de servicii sunt incurajati sa indeplineasca setul de criterii pentru obtinerea ei, in contextul preocuparilor sustinute ale UE pentru reducerea efectului de sera si a poluarii mediului ambiant. Cu toate ca existenta etichetei ecologice nu este o conditie pentru achizitiile publice, la nivelul UE se pune accent pe "achizitiile publice verzi", astfel ca sunt preferate produsele cu eticheta ecologica.
In Romania, tariful pentru procesarea cererii de acordare a etichetei ecologice este de 300 euro pentru produse si 100 euro pentru servicii, la care se adauga costurile de intocmire a dosarului si de testare si verificare a produselor in cadrul unor laboratoare acreditate.
In plus, se percepe un tarif anual de 0,15% din volumul anual al vanzarilor produsului ce a obtinut eticheta ecologica.
Pana in prezent in Romania a fost acordata eticheta ecologica doar pentru textile si pentru saltele de pat, desi in sistemul de etichetare ecologica sunt incluse produse si servicii variate, pornind de la aparate frigorifice, masini de spalat rufe, masini de spalat vase, calculatoare portabile, amelioratori pentru sol si substraturi de cultura, detergenti pentru masini de spalat vase si pentru spalare manuala, detergenti universali si detergenti pentru grupuri sanitare, incaltaminte, textile, lacuri si vopsele, lampi electrice, hartie copiativa si hartie grafica, hartie absorbanta, televizoare, aspiratoare, lubrifianti si pana la servicii pentru cazare turistica si servicii de camping.
De asemenea sunt vizate de legislatia referitoare la eco-design (identificate ca oferind un mare potential pentru reducerea eficienta in termeni de cost a emisiilor de gaze de sera) echipamentele de incalzire si de incalzire a apei, sistemele de motoare electrice, birotica si sistemele de iluminat in sectoarele domestic si tertiar, electrocasnicele, electronicele de larg consum.
La nivelul Uniunii Europene, in luna februarie a acestui an, eticheta ecologica era acordata unui numar de 368 firme, pentru circa 2.500 de articole clasificate in 25 de grupe de produse si servicii. Cu doar 5% cota de piata la nivel european, produsele si serviciile etichetate ecologic inregistreaza economii substantiale in ceea ce priveste consumul de electricitate, de apa si reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
In UE eticheta ecologica este compusa dintr-un simbol grafic (o floare) insotit de informatii privind motivele pentru care acelui produs i s-a acordat eticheta ecologica. In prezent "floarea" are o raspandire neuniforma la nivelul Uniunii Europene, atat din cauza politicilor diferite de la stat la stat, cat si din cauza existentei unor etichete ecologice nationale, un exemplu fiind Germania, care utilizeaza "ingerul albastru".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză